slutburk till RE 800r -08?

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Finns det ens slutburkar som passar till denna modell, har aldrig sett nån beg på blocket iaf. I och med att det är vanliga re chassiet men 800R motorn så passar inte en vanlig burk som sitter i tex 800 H.O?

tipsa gärna om nån vet vart man kan hitta, gärna en som inte låter allt för mkt bara..

mvh
 

ådi

Aktiv medlem
2 sept 2008
52
1
1
skido summit 800r -07 om du köper en slutburk till en sådan så kommer den att passa.
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
07an är väl rev? den kommer passa då jaaa.. men med lite moddningar..tror du har samma som RSen ..att ett rör sticker ut bakom avgaspackningen på pipan som går in i slutburken..den behövs kapas 1-2cm på för att den ska passa in i burken..annars äre same shit=)
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
jag tänkte lite på det, men på hemsidorna som tex säljer Super-Q slutburkar så är det samma artikelnummer till renegade 800, X-RS 800 och summit 800r. men det är ju bara summiten som har 800R motorn.. det var årsmod -07 på alla dom. så det verkar ju lite underligt att det är samma burk till alla dom?
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
de är powertec motorer i alla dom maskinerna (rätta mig om ja har fel).
därför är de samma:) du räknar ju inte arean på mynningen olika för att den ena heter 800 och ena heter 800R.. de är avgasmynningen på cylindern som styr de mesta..
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
"PPP"

Finns det ens slutburkar som passar till denna modell ?
I och med att det är vanliga RE chassiet men med 800R motor,
så passar väl inte en vanlig burk som sitter i tex en REV 800 ?

Tipsa gärna om nån vet vart man kan hitta !
Det är bara Summit 800 XRS 2007 som har 800R motorn i REV chassit.
( Vilket R-Evo chassit bygger på ! )

Här har du en burk som verkligen fungerar till 800R motorn i REV chassit :
http://www.precision-performance.com/ProductDetails.asp?ProductID=180&DeptID=12



.
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
som 2stroke säger så är det väl inte så enkelt, okej den kanske passar i chassiet men med en effektförlust på 20hp för att den inte är gjord för den motorn. känns ju sådär!

2stroke, har du beställt från den sidan någon gång? leveranstider och fraktkostnader osv?
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
PPP

som 2stroke säger så är det väl inte så enkelt, okej den kanske passar i chassiet men med en effektförlust på 20hp för att den inte är gjord för den motorn. känns ju sådär!

2stroke, har du beställt från den sidan någon gång?
leveranstider och fraktkostnader osv ?
"PPP"

Jaaa, jag har köpt direkt därifrån ett par gånger och pratat med dem flera gånger under årens lopp i diverse olika ärenden.
De är super seriösa vilket deras grundmurade rykte om sig borta på andra sidan pölen också visar.
Kvalitén på grejorna tex svetsar och finnish är på topp samt att deras burkar vekligen fungerar osv.
De har mycket gott rykte om sig borta i Usa/Canada och jag har nog aldrig läst ett endaste negativt ord om dem någonstans.

Leveranstid ca 7-14 dagar, ( beror oftast på den svenska tullens handlägningstider osv. )

Frakten ändras ju hela tiden så du får nog kolla dags pris...
Att skicka en burk med flygfrakt kostar nog i dag ca 45 $ , men fraktkostnaderna sjunker rejällt om man beställer flera sammtidigt.
Dra ihop ett kompis gäng och gör en order på ett par stycken sammtidigt.


.






.
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
okej det låter ju bra! Slängde iväg ett mail igår till dom men har inte fått något svar än.. men då vet jag att man kan våga beställa av dom iaf, om det nu blir aktuellt:)
men det bli både 45$ flygfrakt sen tullavgift typ 500? så kalaset landar omkring 2600 om jag inte hade totalt ig i mattematik?:)
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Beställde en PPP-burk men det blev från KJmotorsports ist, den var lite billigare där:) hela kalaset gick på 1974:-, blev inte ens nån tullavgift!
MEN när jag provmonterade den på REn så var passformen inte 100%, får se om jag måste kapa lite i den tillochmed;S
 

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
Beställde en PPP-burk men det blev från KJmotorsports ist, den var lite billigare där:) hela kalaset gick på 1974:-, blev inte ens nån tullavgift!
MEN när jag provmonterade den på REn så var passformen inte 100%, får se om jag måste kapa lite i den tillochmed;S
Ladda sen gärna upp ett litet klipp på youtube så man får höra ljudet!! ;D