Slutburk Snopro 440 -05

jiemjiem

Medlem
30 dec 2008
16
0
1
Vännäs
Tjena!
Har sökt som en tok efter en slutburk till skotern, men utan resultat.
Jag har två frågor nu, finns det andra burkar som passar rakt av på den? Typ från en f6,m5 osv...
Och finns det någon som säljer nya slutburkar till just snopro 440?

Jag vet att det finns delade meningar om man ska ha slutburk eller inte, så svara endast på frågorna, tack!

:ciao:
 

bubblan

Välkänd medlem
30 jul 2008
198
3
18
Dalarna/Solna
Bengan ska ha till 440in.
Vet inte om man kan köra med burk från nån annan, men en 440 är ju känslig på det mesta så det är nog ingen bra ide..
Har en original 440-burk från 05 till salu, men antar att du redan har en original:)
 

jiemjiem

Medlem
30 dec 2008
16
0
1
Vännäs
Okej, ska kolla med bengan!
Näe, det var det jag tänkte, om det var värt att våga... Så jag prövade fråga här istället.
Haha, jo. Originalburken sitter där nu!
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Men hur pass känslig är en 440 på det då ? Har själv ägt en och vet att dom är väldigt grinig men motståndet i just burken brukar väll vara ungefär 5% av det totala motståndet. Annars om du är lite händig kan man lätt sno ihop en egen av en billjuddämpare, billigt och sjukt bra ljud enligt mig. [ame]http://www.youtube.com/watch?v=lzVZJRbhBOg[/ame]
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
de går inte å ta från nån annan..tyvär..440 måste ha rätt motstånd för att den ska gå bra då den är så optimerad den kan bli.
hade nog inte satt nån annan..man blir enbart less om de skriker för mkt när de inte ger en enda polle under huven..
plus att ja tkr 440 låter riktikt skönt.har själv kört 06an och den lät högt jämfört med en helt vanlig std 600 typ.
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Men hur pass känslig är en 440 på det då ? Har själv ägt en och vet att dom är väldigt grinig men motståndet i just burken brukar väll vara ungefär 5% av det totala motståndet. Annars om du är lite händig kan man lätt sno ihop en egen av en billjuddämpare, billigt och sjukt bra ljud enligt mig. http://www.youtube.com/watch?v=lzVZJRbhBOg

de där sa egentligen inte såå mkt..dock lät de ganska skönt ändå..men skulle vilja höra den när du håller stumt...de är mest där de brukar leva om nå djääävulskt..
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
de där sa egentligen inte såå mkt..dock lät de ganska skönt ändå..men skulle vilja höra den när du håller stumt...de är mest där de brukar leva om nå djääävulskt..
Jo står i garaget så ljudet blir fel, men faktiskt är den bra mycket tystare än en speedtech burk när spjällen är fullt öppen ;)
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
de där sa egentligen inte såå mkt..dock lät de ganska skönt ändå..men skulle vilja höra den när du håller stumt...de är mest där de brukar leva om nå djääävulskt..
Grejade in något ljudklipp och en filmsnutt på testturen :)
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=0PbUVpNTGuI[/ame]