Slutburk Skidoo --> Lynx ?

Nissepisse666

Välkänd medlem
5 jul 2011
239
1
18
-
Så här ser den ut! Nån som vet vad det är för märke på den? Varken jag eller säljaren vet =)





Ska man byta munstycken i förgasarna om man monterar dit en slutburk? Bara slutburk alltså med original pipa!
 

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Vad blir funktionen om du tappar ett antal hästar. Grejer byter man för att få bättre prestanda. Inte sämre.
Folk monterar större fälgar på bilen, vilket ger sämre prestanda, och möts av hyllningskörar. Om han vill montera en slutburk låt han göra det.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Men fälgarna lever inte satan och irriterar alla i omgivningen.


Att montera en slutburk.......och dessutom tappa effekt måste vara bland det dummaste jag hört.

Ska du nu ha en burk som lever om köp iaf en som åtminstone inte gör skotern sämre.
 

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Men fälgarna lever inte satan och irriterar alla i omgivningen.


Att montera en slutburk.......och dessutom tappa effekt måste vara bland det dummaste jag hört.

Ska du nu ha en burk som lever om köp iaf en som åtminstone inte gör skotern sämre.
Nu var det inte ljudet dom framförde åsikter om, utan att han monterade något som försämrade prestandan.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Men syftet med att köpa större fälgar är ju inte att öka prestandan, snarare att göra bilen snyggare.


Köper man en burk tjänar du oftast lite vikt samt att tillverkarna påstår att effekten ökar.
Så syftet men ett sånt köp förutom det supercoola ljudet är väl att öka prestandan?

Varför köpa en sak som har precis motsatt effekt mot av vad det är meningen att den ska åstadkomma.



Nåja back on topic
 

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Men syftet med att köpa större fälgar är ju inte att öka prestandan, snarare att göra bilen snyggare.


Köper man en burk tjänar du oftast lite vikt samt att tillverkarna påstår att effekten ökar.
Så syftet men ett sånt köp förutom det supercoola ljudet är väl att öka prestandan?

Varför köpa en sak som har precis motsatt effekt mot av vad det är meningen att den ska åstadkomma.



Nåja back on topic
Eftersom han är beredd att ta några en förlust på några hästar så är det kanske inte prestandan utan ljudet han är ute efter? Alltså är syftet inte att få fler hästar utan att få ett, enligt honom, roligare ljud.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
I så fall föreslår jag en mer ändamålsmässig produkt kanske en wroombox

Går säkert att få det att passa skotern ;)

[video=youtube;nHdN2zdhUpI]http://www.youtube.com/watch?v=nHdN2zdhUpI[/video]
 

Nissepisse666

Välkänd medlem
5 jul 2011
239
1
18
-
Haha verkar var ett "känsligt ämne det här"

Ingen som har några svar på mina frågor istället för att argumentera om att det är bra eller dåligt med slutburk!

Har köpt den för 500:- så jag skulle iallafall vilja prova den, låter det för jävligt är det väl inget man behöver ha på jämt! Är ju bara att byta tillbaks till orginal burk!

1. Nån som ser vad det kan vara för burk?

2. Måste man byta munstycken i förgasarna?

//Nisse
 

simon13

Välkänd medlem
2 apr 2010
490
1
18
Jag tycker det ser ut som en Speedtech?

Tror inte att du måste byta bestyckning, jag behövde inte byta när jag stoppa på slutburk.
 

fippen

Välkänd medlem
29 aug 2011
310
0
16
finland
sätt dit skrikburken och kolla så den går som förut.. och kolla även stiften så dom ej är vita. men ja tvivlar på att den skulle behöva bestyckas om!
 

Nissepisse666

Välkänd medlem
5 jul 2011
239
1
18
-
Ok får ta å göra det!

Hoppas den inte låter allt för jävligt!

Skotern på det här klippet tycker jag låter härligt =)

[video=youtube;fHhk26KL3zI]http://www.youtube.com/watch?v=fHhk26KL3zI[/video]