Slutburk rev600sdi -04

hzlatan

Medlem
22 feb 2008
38
0
1
Bollstabruk
Jag undrar om det är någon som har en tikkaburk? Haft några problem med kontakten med Tikka?

Vilken slutburk låter bäst? Några ljudklipp på olika?

Till en annan fråga: Någon som har en burk till salu, alltså till en rev600sdi -04?

Tacksam för svar. MVH
 
Last edited:

hzlatan

Medlem
22 feb 2008
38
0
1
Bollstabruk
funkar det verkligen med slutburk på SDI?
jag har hört/läst att det kan kosta kolvar pga att givaren i pipan får fel signal
Har jag aldrig hört någonting om. Har ett antal kompisar med insprutning som har burk, dom har då aldrig haft några problem iaf. Men det visar sig väl :)
 
4

426H

Har också för mig att det sitter en tempgivare i burken på sdi:n. Men det finns väl eftermarknadsburkar som har det också i så fall.

För övrigt tycker jag ljudtrimmning är patetiskt. Du kommer tappa några hk också.
 

hzlatan

Medlem
22 feb 2008
38
0
1
Bollstabruk
Har också för mig att det sitter en tempgivare i burken på sdi:n. Men det finns väl eftermarknadsburkar som har det också i så fall.

För övrigt tycker jag ljudtrimmning är patetiskt. Du kommer tappa några hk också.

Enligt Tikka så tappar man ej hästar utan får ca 2-3 hästar. Dom har bänkat dom och har bevisat att dom ger hästar. Men kan ju vara mycket snack också.
 

600ho

Medlem
28 dec 2007
6
0
1
37
Fällfors
Enligt Tikka så tappar man ej hästar utan får ca 2-3 hästar. Dom har bänkat dom och har bevisat att dom ger hästar. Men kan ju vara mycket snack också.
Har en tikka burk på min rev 600ho-04 tillsammans med en crankshop pipa och jag kan då inte påstå att jag har förlorat nån effekt! Funkar riktigt bra! Tikka är då den enda jag vet som kan garantera att burken ger några hk!
 

TBear

Välkänd medlem
21 dec 2007
540
1
18
Örnsköldsvik
Jag har en Tikka burk på min 600sdi -04
Det är den nya burken med den nya konan PPC 2.0 om jag inte mins fel!
Den har justerbart mottryck och en speciell kammare för sdi givaren!!
Det föjler även med nya fjädrar till avgasportarna, kanske dom som bidrar till effekt ökning??

Från Order till leverans gick inte helt smärtfritt tycker jag!

Sen så låter den för mycket enligt min smak på höga varv, man blir trött i skallen av att åka en hel dag!
Man drar sig från att gasa så mycket så att avgasportarna öppnar fullt!
 

hzlatan

Medlem
22 feb 2008
38
0
1
Bollstabruk
Jag har en Tikka burk på min 600sdi -04
Det är den nya burken med den nya konan PPC 2.0 om jag inte mins fel!
Den har justerbart mottryck och en speciell kammare för sdi givaren!!
Det föjler även med nya fjädrar till avgasportarna, kanske dom som bidrar till effekt ökning??

Från Order till leverans gick inte helt smärtfritt tycker jag!

Sen så låter den för mycket enligt min smak på höga varv, man blir trött i skallen av att åka en hel dag!
Man drar sig från att gasa så mycket så att avgasportarna öppnar fullt!
Okej. Lät ju lovande iaf. Nae, allt annat än smärtfritt har väl den här leveransen gått, kan jag säga! Men du råkar inte ha något ljudklipp på din burk, eller att du kan fixa? Vore tacksamt.