Slutburk Rev mot Slutburk Xp

Stoken

Aktiv medlem
4 feb 2008
98
0
6
Har en slutburk till Skidoo rev 600 ho,800 powertek 03-07, ej till sdi, är i nyskick, knappt använd samma modell som på bilden fast till rev, bytes mot likvärdig burk passande tnt/xp 08-10.


.
 

Attachments

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
passar den inte på XPn? jag körde med en 600burk till REV på min RS..funkade klockrent.
 

Stoken

Aktiv medlem
4 feb 2008
98
0
6
Har inte provat det....:hmmmm: jag bara antog att det inte såg riktigt likadant ut......

Blir ut och undersöka saken då........:)
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
njaa de är inte såå stor skillnad faktiskt.kan vara "infallsvinkeln" där pipan ska fästas..men de blev då tätt för mig..problemet är att "(iaf RSen) hade ett rör utstickande efter avgaspackning från pipan.vilket tog i burken jag hade..kan hända att din passar..annars är de bara ta bort lite av röret..detta ska sänka ljudnivån i pipan:)
 

Stoken

Aktiv medlem
4 feb 2008
98
0
6
Hmm, har varit ute och undersökt lite och det är som du säger att röret som går ut tar i lite , sen så är hålet i baljan för litet och så stämmer inte fästpunkterna någe vidare heller.:hmmmm2:

Om man vill så går det säkert att modifiera och bygga om, men det blir nog så att rev burken blir till salu så köper jag en ny till tntn i stället....