Slutburk Renegade 600 SDI

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Henkes burkar, grymt seriös kille till humana priser, han har även bromspapper på burkarna bla. 600sdi vilket inte dom flesta har, tycker jag är ett stort +.
Han har nr. 070-7475799
Han finns även på forumet men vet inte vad han har för anv. namn.
jag ska iafa beställa en till freeride´n.

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
50
Umeå - Yttersjö
Jepp , det blir nog en sån om jag inte får tag i kombinationen pipa+burk

Btw det skrevs ju en liknande tråd för typ 2 veckor sen?? Testa o sök! :D

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Henkes burkar, grymt seriös kille till humana priser, han har även bromspapper på burkarna bla. 600sdi vilket inte dom flesta har, tycker jag är ett stort +.
Han har nr. 070-7475799
Han finns även på forumet men vet inte vad han har för anv. namn.
jag ska iafa beställa en till freeride´n.
T.N.T: Jag skulle vänta med slutburk tills det finns tester gjorda på produktionsversionen av 800 etec. Det skiljer ju som du säkert vet en del från 2010.5 till 2011. Själv skulle/tänker jag vänta med burk tills någon stämt av den mot en 2011. Sorry, off topic. Tillbaka till 600 SDI:)

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.888
117
63
Skellefteå
Oftast tappar du i effekt men framförallt retar allmänheten. Vi måste tänka på att skoterkörning inte är en rättighet utan förpliktelser. I USA kan man få böter i vissa stater om skotern låter för starkt. Om slutburkar mer och mer börjar bli vardagsmat här i sverige kommer det att få konsekvenser, garanterat. Enda fördelen som jag köper är att du "losar" vikt.

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
T.N.T: Jag skulle vänta med slutburk tills det finns tester gjorda på produktionsversionen av 800 etec. Det skiljer ju som du säkert vet en del från 2010.5 till 2011. Själv skulle/tänker jag vänta med burk tills någon stämt av den mot en 2011. Sorry, off topic. Tillbaka till 600 SDI:)
Kommer definitivt inte montera innan de är beprövat, precis som du skriver men...
Tänkte erbjuda Henke att få bromsa min e-tec med hans burk på M-performance om han är intresserad, för bromspapper vill han nog ha för att öka försäljningen.
Om han inte har någon annan 800 e-tec på G för bromsning under förvintern förstås.

mattgojohn
Vad de gäller effekt så om jag inte minns fel så gav Henke´s burk på 600sdi +-0 lågreg. +3hk mellanreg. och +-0 på maxeffekt. Så alltså ingen förlust. Vad de gäller ljudet så är hans burkar av den tystare typen.
Själv tycker jag de är löjligt att klaga på ljudet för hur ofta åker man i tätbebygt område, och gör man de kan man ju alltid vara lite snäll på gasen.
Finns ju alltid folk som klagar på skoteråkare oavsett ljud, dom klagar ju mer på att skoteråkare kör som om dom stulit grejerna än ljudet.
Då kan man ju förbjuda varenda gammal jänkare som rullar på gatorna också i sådant fall med raka rör...