T.N.T: Jag skulle vänta med slutburk tills det finns tester gjorda på produktionsversionen av 800 etec. Det skiljer ju som du säkert vet en del från 2010.5 till 2011. Själv skulle/tänker jag vänta med burk tills någon stämt av den mot en 2011. Sorry, off topic. Tillbaka till 600 SDI
Kommer definitivt inte montera innan de är beprövat, precis som du skriver men...
Tänkte erbjuda Henke att få bromsa min e-tec med hans burk på M-performance om han är intresserad, för bromspapper vill han nog ha för att öka försäljningen.
Om han inte har någon annan 800 e-tec på G för bromsning under förvintern förstås.
mattgojohn
Vad de gäller effekt så om jag inte minns fel så gav Henke´s burk på 600sdi +-0 lågreg. +3hk mellanreg. och +-0 på maxeffekt. Så alltså ingen förlust. Vad de gäller ljudet så är hans burkar av den tystare typen.
Själv tycker jag de är löjligt att klaga på ljudet för hur ofta åker man i tätbebygt område, och gör man de kan man ju alltid vara lite snäll på gasen.
Finns ju alltid folk som klagar på skoteråkare oavsett ljud, dom klagar ju mer på att skoteråkare kör som om dom stulit grejerna än ljudet.
Då kan man ju förbjuda varenda gammal jänkare som rullar på gatorna också i sådant fall med raka rör...