slutburk pc 800 -13

Thincan

Välkänd medlem
11 jan 2010
190
2
18
Är den nån som har erfarenhet av nån av eftermarknads slutburkar? ljudnivå, viktbesparing, effekt förlust/vinst? mm
 

ward

Välkänd medlem
20 feb 2012
538
1
18
Piteå
Jag kör med SPI:s burk... 6,8 kg lättare :) Ljudnivån är ungefär som original, lite biffigare ljud på lägre varv men vid full gas så låter den inte så mycket mer än original! Och absolut inte det där jävla skrikljudet som du får av MBRP,HPS och hemmagjorda burkar.

Effektförlust/vinst är 0/2-3 hk har ej bromsat men det är vad dom garanterar iaf :) men jag har då inte märkt av ngn större skillnad.

Kan faktiskt rekommendera den :) Glömde kameran hemma idag så kan tyvärr inte lägga upp en film så du hade fått höra ljudet :/
 

kingsnow

Välkänd medlem
23 jan 2010
347
5
18
Jag kör med speedwerx och är nöjd med framförallt ljudnivån. Låter nog inget högre än orginal men det blir mörkare/kraftfullare ljud. Kommer inte riktigt ihåg hur många kg lättare den var men lite mer än halva vikten försvann
 

Niro

Välkänd medlem
11 dec 2008
228
0
16
Kilaforsfjäll
Jag kör med bikeman rör och Speedtech burk, låter som orginal på lägre varv.. men river på gött, men inte för högt på högre varv.. enligt speedtech själv ska väl den bidra lite till högre effekt tillsammans med dom andra grejorna. Och den är bra mkt lättare.
 

Kingen 700

Välkänd medlem
21 mar 2010
136
0
6
Sundsvall
Jag har funderat lite på Tikkas ppc slutburk.. nån som testat den?

http://www.tikka.se/default.asp?ID=89&menu_item=89
påstår att den går +6hk och väger 1.8kg..
Kör själv med Tikkas PPC bruk på min HCR -11 och jag är nöjd med den.
Är ju samma motor som i din, men gamla plattformen så det ska nog inte vara någon stor skillnad.
Det intressanta med Tikkas burkar är PPS-konan med dess, 8 justerbara mottrycks hål. Ljudet är något vassare på tomgång (raspigare) och ligger man å myskör så funkar det bra i tätbebyggt, men när avgasportarna öppnar för fullt, så tjuter det till ordentligt och man bara leeer! Skoterpressen i Sverige så brukar de vara en av få som ger effekt och det kan jag inte säga emot, samt att viktbesparingen är bra.
Den är snygg också, med sitt plankpolerade hölje, men till nackdelen, så verkar kvalitén vara lite sisådär… Min burk är grym i passformen, men min polares (beställde samtidigt), var det lite skönhetsfel på.
Summa summarum, så kan jag verkligen rekommendera dessa!
 

Rising

Välkänd medlem
1 dec 2009
316
0
16
Låter ju ändå bra de.. Var lite orolig att det ska vara för högt ljud på låga varv.. :)