Slutburk passar inte?

t0k_SXViper

Välkänd medlem
15 okt 2006
308
0
16
37
Örnsköldsvik/Mjösöby
Hej

Jag har problem med min slutburk. Jag köpte en slutburk från Tikka privat. Men när jag skulle montera dit den så passar den inte riktigt. Ytterdiametern på pipan och burken är densamma, så ska det väl inte vara? Sedan så passar inte fästena på burken riktigt heller.

Förra skotern burken satt på var en Viper -03, jag har en Viper S -04, alltså den amerikanska modellen? Skiljer det sig mellan dessa maskiner kring avgassystemet eller?
 

Gilmour

Välkänd medlem
1 jan 2000
122
0
6
Kollade upp avgassystemen på Viper -03 och Viper S -04 hos www.ronnies.com och det är exakt samma. Satte du dit packningen, den är ju konisk så det borde lösa det problemet.
 

t0k_SXViper

Välkänd medlem
15 okt 2006
308
0
16
37
Örnsköldsvik/Mjösöby
Alltså, när jag monterade bort avgassystemet för att ta bort originalburken så fanns där ingen packning emellan. Lite trött nu så fattar inte riktigt vad du menar :) Jag har mailat Tikka och frågat lite, ringer dit imorgon om jag inte får något svar.
 

Gilmour

Välkänd medlem
1 jan 2000
122
0
6

Alltså mellan ljuddämparen (5) och slutburken (10) så sitter det en metallring (6), det är det som är packningen, och en sån måste du ju ha. Lycka till.
 

t0k_SXViper

Välkänd medlem
15 okt 2006
308
0
16
37
Örnsköldsvik/Mjösöby
När jag skulle byta burk så var det ungefär -20. Jag tog isär allt lite snabbt och insåg att den aldrig skulle passa. Jag lade inte märke till någon bricka där. Kan vara som du säger att den satt inuti. Får hoppas det blir lite mildare så man kan åka upp och kolla igen. Skotern står nämligen 10 mil härifrån, finns ingen snö här :cool: