Slp Ventkit xp

mr_skoter

Välkänd medlem
29 jun 2006
405
1
18
35
Jämtland :D
någon som kör med slp ventkit på sin xp? jag köpte och satte dit den framför variatorn och den bak på kåpan, skippade den övre, men idag när jag skulle provköra så växlade inte variatorn som den ska, variatorremmen och variatorerna är dyngsur, måste ju ta in snö vid den främre?
 

Attachments

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Har du tättat med silikon?
Såg ut att vara långt mellan nitarna så kanske kommer in i mellan,
eller så kryper de in i väven.
Har ingen erfarenhet av Slp tyget men läst att de ska vara bra ialf.
 

mr_skoter

Välkänd medlem
29 jun 2006
405
1
18
35
Jämtland :D
Drog över lite silvertape och då funkar den som det ska,
Vad less jag blir, nu måste jag byta sidobuken till en utan ventilationen eller nita dit en plastbit så det blir tätt, suck
 

andymannen_no1

Välkänd medlem
9 mar 2009
510
3
16
Östersund
som Freddson skriver, täta runt med transparent silikon så det blir tätt istället. jag har samma ventkit på min monterat i sommras så jag kanske åker dit på samma vis. har inte hunnit prova än
 

mr_skoter

Välkänd medlem
29 jun 2006
405
1
18
35
Jämtland :D
får det fan inte att funka, drog på rejält med silvertape runt hela kanterna lämnade bara en glipa i mitten och det blir totalt dyngsurt, en stor vattenpöl under variatorerna, men drar man en tape bit över det lilla hålet som är kvar så funkar allt, så den måste släppa igenom tyget, kan man vända det åt fel håll? ser ju lika ut som på de bilder jag hittar dvs med ramen utåt och tyget imot kåpan.
 

andymannen_no1

Välkänd medlem
9 mar 2009
510
3
16
Östersund
hmm, jag har kört litegrann nu men tror det är tätt på min verkar det som.. har du satt med gallret till den främre också? tyckte passformen var sådär på den främre måste jag säga också, blev ju ganska spänning i ramen lixom, om det har nåt med det att göra? annars har du kollat så inte tyget har släppt från ramen eller gått hål i? men ramen utåt, tyget inåt är ju rätt
 

mr_skoter

Välkänd medlem
29 jun 2006
405
1
18
35
Jämtland :D
japp gallret på insidan och ramen på utsidan, ja man var ju tvungen att böja det när man satte dit det, men ser tätt ut, funderar på att nita dit en plast bit ist så det blir tätt och skita i den där, måste ju vara nått fel på min, dom kanske tog fel tyg på fabriken och satte dit ett med snö/vatten magnet som drar åt sig all fukt som finns :p
 

andymannen_no1

Välkänd medlem
9 mar 2009
510
3
16
Östersund
ja kanske de :) jag får väl återkomma när jag har varit ute i pudersvängen på riktigt och kört, har varit lite klent hittills så det kanske e därför jag tror att mitt är bra... är mitt lika kasst som ditt så kan vi ju avskriva SLP:s ventkit för all framtid iaf :)
 

mr_skoter

Välkänd medlem
29 jun 2006
405
1
18
35
Jämtland :D
Var ute och kollade nu och upptäckte att sidobuken inte sitter tätt imot chassit, har förmodligen fått en smäll så det blir en glipa precis vid niten under primären, så är förmodligen där den tar in snö och vatten, och jag som har lagt skulden på ventkittet :p sen har jag läst att dom kan ta in vid fotholken också och där är det ju bara ett galler typ, så blir att täta lite så kanske det funkar bättre :)
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
jag gjorde ett eget med aluram och meshtyg som jag dock fäste i sidokåpan alldeles utanför där du har monterat å de funkade klockrent, verkar ju nästan som du har fått nått söndagsexemplar för tyget borde ju vara bra på dom där tycker man annars får du väl byta ut tyget, köpte av Metso på forumet å de tyget var kanon!