slp twin pipes F7

SkoterAd

Välkänd medlem
3 sept 2010
417
0
16
Piteå
Hej, jag funderar på att införskaffa slp pipor till min skoter!
Vilken ljudnivå är det på dessa pipor? Är det bra effektökning? Måste jag göra något mer på skotern för att montera dessa? Passar pipor som suttit på en 04 på en 05a?
saker jag gjort på skotern är:

Planad topp.
Portade cylindrar
dubbla cylinderfotspackningar
tändkil 1.5 grader
PC5
M7 drevning
Shift assist
Variatorkit
Crossfire sekundär

Mvh Adrian

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
en bekant sålde precis en med slp dubbelrör och den var fruktansvärt högljud, jag har kört med bmp singel pipa och skulle rekomendera en singel istället för dubbel, med dubbelpipor kändes de som den byggde kraften väldigt långsamt jämnfört med singel

SkoterAd

Välkänd medlem
3 sept 2010
417
0
16
Piteå
en bekant sålde precis en med slp dubbelrör och den var fruktansvärt högljud, jag har kört med bmp singel pipa och skulle rekomendera en singel istället för dubbel, med dubbelpipor kändes de som den byggde kraften väldigt långsamt jämnfört med singel
Okej tack för snabbt svar! Ger bmp pipan märkbar effekt?

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
ger helt klart märkbar effekt, bättre register speciellt. har också haft speedwerx pipa och kan egentligen inte säga vem som är bäst.

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
slp rören ger 10-13 hk , ljudet är är inte speciellt högt men visst låter den mer än en std , vad jag inte gillar är att passformen är dålig och dom ligger nära separattanken bla , den vanlig BMP pipan är rent olämplig på din skoter , dåligt register (flyttar effekt mkt när den blir varm) och spikningskänslig

SkoterAd

Välkänd medlem
3 sept 2010
417
0
16
Piteå
Det är BMP fatazz- ported pipan jag funderar på att införskaffa ifall jag inte köper slp dubbelrör! Hur mkt skiljer det i effekt mellan dessa? :)

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
oki då är det annorlunda , skiljer mkt lite i ren toppeffekt förutsatt att du även har trim y-rör