Berätta vad som är bättre med en sådan topp gentemot org. Högre komp har jag förstått och kräver högre oktan. Men sen då?
Går det att köra med macksoppa osv. Berätta ni som vet
Nja. Kör man med dubbelrör är en trim topp nästan ett måste. Min kompis som körde med SLP dubbelrör på sin edge 800 var för snål för att köpa en topp till den också och den bokstavligt åt kolvar, nästan varje vecka for en eller båda kolvarna till han då fick tummen ur röven och köpa sig en SLP topp så höll det mycket bättre, och han körde på 98oktan. Men ska du köra med singelrör behöver du inte, men visst det ger lite mer effekt. Men jag tycker du ska porta den lite istället den går mycket bättre då om du inte redan tänkt göra det.skotrarna brukar nypa mkt enklare med en topp som är kompressionshöjjande!
Utveckla!skotrarna brukar nypa mkt enklare med en topp som är kompressionshöjjande!
Nja. Kör man med dubbelrör är en trim topp nästan ett måste. Min kompis som körde med SLP dubbelrör på sin edge 800 var för snål för att köpa en topp till den också och den bokstavligt åt kolvar, nästan varje vecka for en eller båda kolvarna till han då fick tummen ur röven och köpa sig en SLP topp så höll det mycket bättre, och han körde på 98oktan. Men ska du köra med singelrör behöver du inte, men visst det ger lite mer effekt. Men jag tycker du ska porta den lite istället den går mycket bättre då om du inte redan tänkt göra det.
Bättre gasrespons pga högre komp. förhållande = snabbare förbränning (eller är jag helt ute o svamlar nuHur blir det om man har Slp top till skotern fast man har en originalpipa?
Jag ska säga att jag är absolut ingen expert på toppar. Men känner en som tävlar och han har sagt att när man kör tex en 800 med dubbelrör, hårt portad så är det inte bra för kolvarna om man kör med original topp, har ingen aning varför. Det visade sig ju iaf på edgen och syrrans kille kör en rev pro 800 också till en början med original topp och i den for ena kolven efter 5mil, han bytte topp i samma veva som det. Nog för att man får räkna med hur som helst att byta kolvar ofta om man kör en pro 800. Tillbaka till edgen där så sista gången hade den spikat rejält, det var först då han började fundera på att han kanske skulle byta topp, men innan det var det bara kolvarna som gick upp i rök.De första låter inte logist, spikade eller skar den?
Själv har jag ingen erfarenhet utav SLP lr Polaris, men en komp. förhållande höjande topp brukar ge ett mycket värre gassvar. (läs botten effekt)