SLP system och Power Commander Rmk 800-10

skotersimon

Välkänd medlem
26 okt 2010
108
0
6
Hejsan! Ger det mycket effekt att stoppa på slp helsystem och en power commander? Är det stor ljudskillnad från original systemet? :bigsmile:
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Provkörde 2st Assaulter i vintras som har Slp system och pc då jag själv gick i dom tankarna. Blev inte så värst imponerad.
Båda hade fortfarande lite hyss för sig och tvekade. Men det beror ju på vilka mappar man kör med.
Kör själv en -09 Assault men lite variatorfix och drevning. Inget Slp system eller pc.
Men efter vi kappkört några repor. Både lössnö och hårt så kunde vi då inte komma fram till att nån gick speciellt bättre än dom andra.
Så jag la mer dom där tankarna :)
Möjligtvis att man köper en Pc5 och mappar bort några små tvekningar och kanske hittar åt dom sista 100rpm på toppen.

Ljudet blir lite högre än standard. Men inte som nån skrikig slutburk.
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Gjorde en custommapp till min 09a, fick bort alla nys och tvekningar, hade slps mtx71or och tillslag på 4000, gick som en skållad, när jag köpte den var det bara pipan och då var den en bludrande maskin som gick "så där". Pcv är inte dumt, skulle hellre montera en sån och mtx vikter som steg ett, dom är rätt fet på toppen original. Hade jan14 mappen i min.