SLP skidor!

Mazze

Välkänd medlem
17 jan 2009
198
0
6
Leksand/Hede/Arjeplog
Som natt och dag om du har originalskidorna, bytte på min CF som hade originalskidor och kan garantera att du inte blir besviken, kommer nog aldrig mer ha originalskidor på en skoter.
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Har beställt SLP till min cf700-06 eftersom org. skidorna inte funkar så bra i snön. Du kan få en recension av mej senare : )
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Har varit ute en liten sväng och kan bara säga att de var värd varenda krona!
Grymt grepp efter led och fantastiskt flyt i pudret:bigsmile:
 

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Hej. Kul att se en tråd där det skrivs något positivt om SLP PP. Känns som många byter bara för att dom inte är det nyaste, häftigaste och coolaste just nu.

Jag bytte från Arctic Cat Parabolic skidor till SLP PP och är nöjd. Första turen jag tog med PP på blev jag nog lite shockad över hur direkt styrningen blev. Det är ruskigt bra styrning kan förstå att det inte faller alla i smaken. Tog någon mil att lära sig skidorna sedan kunde man uppskatta dom. Det finns tillfällen där man kan tycka att dom vill spåra lite men inte värre än andra skidor jag använt. Dock kan jag tänka mig att dom inte uppskattas på maskiner som har framvagn och leder i dåligt skick som inte klarar av dessa skidor.

I lössnön så är dom också trevliga framförallt så minskade snösprutet för mig. Då gamla skidorna var väldigt duktiga på det. Flytet är väl svårt att jämföra då man inte kört andra skidor vid samma tillfälle. Men dom fyter då riktigt bra.
 

Mk1

Välkänd medlem
8 nov 2009
304
0
16
Luleå
Vad blev frakten? Beställde du kompletta med styrstål o vilket isf? Hur betalade du?
Jag beställde dom med styrstål som heter 4x75, dom kostade $400 med frakt, vilket motsvarar 2750 svenska. Betalade med PayPal. Dom skrev ner värdet på paketet och skrev även att det var en gåva, så jag slapp tull och moms.
 

zerozam

Välkänd medlem
18 dec 2011
188
0
6
Jag beställde dom med styrstål som heter 4x75, dom kostade $400 med frakt, vilket motsvarar 2750 svenska. Betalade med PayPal. Dom skrev ner värdet på paketet och skrev även att det var en gåva, så jag slapp tull och moms.
Ok - tack! Det sistnämda törs man ju dock inte räkna med...