Slp singel och dailajet.

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Köpte Slp singel pipa idag komplett me burk och grenrör för fint pris :) helt nytt. Men iaf den ska väl ha mer soppa nu med pipa. Och det ska väl sitta 440 munstycken i den orginal? Och jag kolla på pappren på 0-900möh och 15-/5+ och då skulle den ha 500 munstycken i med pipa. Men jag har ju dailajet på min ska jag bara vrida på mer på det tills jag får bra färg på stiften eller? Eller hur ska jag veta hur mkt jag ska ställa på?
 

proxmogge

Aktiv medlem
24 jun 2009
81
0
6
strömsund
Tyvärr så är SLPs bestycknings lista lika bra som ett dasspapper! :bigsmile: På min pro xr 800 har jag single systemet på samt att den är portad. Och följde jag deras bestycknings rekomendationer så gick den grymt fett och pipan komm aldrig upp i temperatur och skotern gick som orginal. Så jag fick gå ner 5 steg från deras rekomendationer och kör nu 460 och en helt annan fjong i skotern nu plus att man kunde vikta på variatorn mer för att den orkar varva mer nu. Tycker du ska prova att bara slänga på pipan och prova dig fram. men sen vet jag inte hur det blir med dial jet. Du ska gå in och läsa på hardcoresledders.com. Där finns hur mycket godis som helst att läsa angående bestycknkngar av förgasare+ variator setup och sådant till dessa motorer. :)
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Tyvärr så är SLPs bestycknings lista lika bra som ett dasspapper! :bigsmile: På min pro xr 800 har jag single systemet på samt att den är portad. Och följde jag deras bestycknings rekomendationer så gick den grymt fett och pipan komm aldrig upp i temperatur och skotern gick som orginal. Så jag fick gå ner 5 steg från deras rekomendationer och kör nu 460 och en helt annan fjong i skotern nu plus att man kunde vikta på variatorn mer för att den orkar varva mer nu. Tycker du ska prova att bara slänga på pipan och prova dig fram. men sen vet jag inte hur det blir med dial jet. Du ska gå in och läsa på hardcoresledders.com. Där finns hur mycket godis som helst att läsa angående bestycknkngar av förgasare+ variator setup och sådant till dessa motorer. :)

Men va kan hända om man kör med för lite soppa då? Märker man det eller skär skiten bara då eller? Det är det jag är lite rädd för. Men jag kanske ska prova som den är nu bara? Ev ställa på den 1-2 knäpp på dailajet'n. Det vart ett jävla gött ljud iaf :)
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Märker inget förens den skär.
den borde juh bli varm först och ha svårt att gå ner till tomgång. Det är ett ganska vanligt täcken på att den får för lite när den rusar på tomgång.
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Beror ju på i vilket läge du är. Om du är och kör i puder så hinner du inte med innan den skär eller om du bombar på en sjö. Men är de tex just när du kommer till grillstället så kan du ju se tecken och kolla stiften och då ser du att dom är vita.
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Märker inget förens den skär.

märker kanske man itne gör.men man kan se om den går snålt..lr jaa man märker att den går RIKTIGT hårt..då går dom oftast för snålt..eller helt optimalt..

hur du ser om den går snålt eller fett är genom stiften helt enkelt....eller om du har avgasmätare..
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
märker kanske man itne gör.men man kan se om den går snålt..lr jaa man märker att den går RIKTIGT hårt..då går dom oftast för snålt..eller helt optimalt..

hur du ser om den går snålt eller fett är genom stiften helt enkelt....eller om du har avgasmätare..
Jo helt klart men jag mena att man hinner inte märka medan man kör om den går snålt och skär.
Men man fixar ju bestyckningen innan man börjar dra iväg på långturer.

Svart stift=går fett
Marabou bruna stift=går "bäst", safe bestyckning
Vita stift=går bäst men risk för ras.

Ju ljusare stift man kan köra på desto bättre går maskinen, till en viss gräns då.
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Jo helt klart men jag mena att man hinner inte märka medan man kör om den går snålt och skär.
Men man fixar ju bestyckningen innan man börjar dra iväg på långturer.

Svart stift=går fett
Marabou bruna stift=går "bäst", safe bestyckning
Vita stift=går bäst men risk för ras.

Ju ljusare stift man kan köra på desto bättre går maskinen, till en viss gräns då.
Ja men det är väl bara att ta det lugnt i början och hålla koll på stiften. Den har fått för mycket när jag hade orginal pipa för stiften har alltid varit svart åt mig. Så det kanske blir lagomt nu med trimpipa? Återstår att se helt enkelt.