SLP singel och annan slutburk? pro xr

Mjohansson

Välkänd medlem
8 okt 2008
396
0
16
Jag satt och tänkte idag, passar Slp´s singelpipa med till exempel en speedtech burk istället för slp egna burk?, på en Polaris pro xr 800

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Jo det passar. Får jag fråga varför du vill byta? Det låter bara onödigt illa och du tappar effekt, iaf om du sätter en Speedtech burk.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.619
473
83
Malå/Adak
Passar Speedtechburken på Polaris orginalpipa så passar den inte på SLPs pipa, har t.o.m provat passa ihop SLP singelpipa med SLPs lättviktsslutburk för orginalröret och det passar inte ens ihop.

Sen har faktiskt SLPs singelrör, inkl slutburk, den fördelen att dom inte låter så förbannat, om bara alla gav fan i att montera "Bröölburkar" skulle alla förbudsivrare förmodligen coola ner sig nån grad.

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Passar Speedtechburken på Polaris orginalpipa så passar den inte på SLPs pipa, har t.o.m provat passa ihop SLP singelpipa med SLPs lättviktsslutburk för orginalröret och det passar inte ens ihop.

Sen har faktiskt SLPs singelrör, inkl slutburk, den fördelen att dom inte låter så förbannat, om bara alla gav fan i att montera "Bröölburkar" skulle alla förbudsivrare förmodligen coola ner sig nån grad.
Min kompis hade en pro xr 800 förra vintern med slp pipa och burk men bytte till speedtech burk och nog passa det på den.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.619
473
83
Malå/Adak
Har jag lite svårt att tro, men om trådskaparen har lust kan han ju göra ett experiment. Jag påstår i alla fall att SLPs ProXR pipa INTE går att montera ihop med orginal slutburk med någotsånär vettigt resultat. Är det på detta viset torde det innebära att en bröölburk menad att sita på orginalpipan knappast går att para ihop med SLPs pipa.......

För en massa år sen då jag hade min Proxr så beställde jag en begad SLP-pipa från motorhuset. Slutburken hade omkommit så dom skickade en sprillans slutburk med den gamla begade pipan.... tyvärr visade det sej vara lättviktsslutburken menad för orginalpipan dom skickat och den passade inte ihop med SLP-röret för 5 öre.

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Har jag lite svårt att tro, men om trådskaparen har lust kan han ju göra ett experiment. Jag påstår i alla fall att SLPs ProXR pipa INTE går att montera ihop med orginal slutburk med någotsånär vettigt resultat. Är det på detta viset torde det innebära att en bröölburk menad att sita på orginalpipan knappast går att para ihop med SLPs pipa.......

För en massa år sen då jag hade min Proxr så beställde jag en begad SLP-pipa från motorhuset. Slutburken hade omkommit så dom skickade en sprillans slutburk med den gamla begade pipan.... tyvärr visade det sej vara lättviktsslutburken menad för orginalpipan dom skickat och den passade inte ihop med SLP-röret för 5 öre.
Men då måste det vara så att min kompis hade SLP pipan för originalburken och en SLP burk för originalpipan. Konstigt nog men det måste varit så nu när speedtech burken passade på hans.

proxmogge

Aktiv medlem
24 jun 2009
81
0
6
strömsund
Förstår inte vitsen med att förstöra det fina och behagliga ljudet som är i SLP systemet och byta till dem där skit slutburkarna från speedtech och man lär väll förmodligen tappa några hästar på kuppen så det kan ju knappast va värt det. Vill man leva om så ska man väll köpa dubbelrör så det låter lite häftigt iaf. :) Men vill man leva satan med ett töntigt slutburks ljud så må man väll få det! :)

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.619
473
83
Malå/Adak
SLPs singelrör kommer i ett paket med pipa, grenrör OCH slutburk, går inte köpa på något annat sätt. SLP har mig veterligt inte byggt en pipa till PROXR för montering på std slutburk och/eller std grenrör det är allt eller inget som gäller. (en lättviktsslutburk som passar på std pipa saluför dom dock)

För övrigt så Har jag sett flera begade SLP-pipor till salu på bl.a blocket där inte grenröret följer med, mitt råd till folk som funderar på att köpa en sån pipa GÖR INTE DET! SLPs grenrör är flera cm längre än orginal så grejerna kommer att passa skitdåligt ihop med std grenrör om det ens går montera, sen är det nog även så att om nu SLP-röret ger någon ökad effekt så står nog grenröret för den största ökningen så montera pipan utan grenrör är nog till stor del bortkastade pengar.