Jag satt och tänkte idag, passar Slp´s singelpipa med till exempel en speedtech burk istället för slp egna burk?, på en Polaris pro xr 800
Min kompis hade en pro xr 800 förra vintern med slp pipa och burk men bytte till speedtech burk och nog passa det på den.Passar Speedtechburken på Polaris orginalpipa så passar den inte på SLPs pipa, har t.o.m provat passa ihop SLP singelpipa med SLPs lättviktsslutburk för orginalröret och det passar inte ens ihop.
Sen har faktiskt SLPs singelrör, inkl slutburk, den fördelen att dom inte låter så förbannat, om bara alla gav fan i att montera "Bröölburkar" skulle alla förbudsivrare förmodligen coola ner sig nån grad.
Men då måste det vara så att min kompis hade SLP pipan för originalburken och en SLP burk för originalpipan. Konstigt nog men det måste varit så nu när speedtech burken passade på hans.Har jag lite svårt att tro, men om trådskaparen har lust kan han ju göra ett experiment. Jag påstår i alla fall att SLPs ProXR pipa INTE går att montera ihop med orginal slutburk med någotsånär vettigt resultat. Är det på detta viset torde det innebära att en bröölburk menad att sita på orginalpipan knappast går att para ihop med SLPs pipa.......
För en massa år sen då jag hade min Proxr så beställde jag en begad SLP-pipa från motorhuset. Slutburken hade omkommit så dom skickade en sprillans slutburk med den gamla begade pipan.... tyvärr visade det sej vara lättviktsslutburken menad för orginalpipan dom skickat och den passade inte ihop med SLP-röret för 5 öre.