Slp pp skida på Nytro

Surt

Välkänd medlem
26 dec 2011
204
0
16
Västmanland
Ni som åker med pp skida på Nytro rtx, kan ni rekomendera det eller är det kass? Med tanke på prislappen nu på motorhuset så kanske man ska slå till?
Så tacksam för tips!!!

miketheman

Välkänd medlem
22 aug 2006
422
0
16
obbola
Köp.. den skidan är super bra både på led och i puder.. men kan bli väldigt ostabil när det är skare.. det gäller att hålla i styret då

Surt

Välkänd medlem
26 dec 2011
204
0
16
Västmanland
D vart slp, nu tänkte jag fixa toeouten så det blir bra....ska jag gå på d Yamaha rek i instruktionsboken eller är det någon som har en annan uppfattning?
Sen undrar jag vilka olika justeringar man kan göra för att minska skidtrycket?...jag åker Nytro rtx 2011 om de är nå man ska tänka på!!!!!!

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Jag åker nytro rtx med slp och jag har problem med att den understyr.jag har laborerat lite med fjädringen utan resultat. Nu har jag höjt trycket på dämparna till 110 och ska prova i helgen. Vill inte att det ska bli för stötigt heller.skidan är i läget längst fram nu. Jag har även breddat framvagnen till 108 i spårvidd.för att få den stadigare.

Surt

Välkänd medlem
26 dec 2011
204
0
16
Västmanland
Nu sitter skidorna på plats. Så nu är det bara att fixa till toeouten så är det klart. Toeouten blev ju lite galen efter oft monteringen......

thebear

Medlem
13 dec 2008
40
0
6
Mitt i naturen
Min maskin saknade toe-out när jag köpte den. Och hamaha handlaren jag surrade med tipsade om toe in. Nu googlade jag själv rätt så friskt och fick fram att toe-out var at föredra, och nu efter en provkörning förstår jag. Känns som en annan maskin! Inte alls lika orolig när det är spårigt.

Surt

Välkänd medlem
26 dec 2011
204
0
16
Västmanland
Nu är allt inmätt och klart la 1cm i toeout från varje mattkant dvs 2cm totalt. Synd bara att skotersässongen här verkar va över så det blir problem att prova hur det blev....