SLP PP skida på nytr rtx

Surt

Välkänd medlem
26 dec 2011
204
0
16
Västmanland
Funderar på att handla slp pp skidor till min nytro, är det en bra investring eller är det kass?
Tacksam för alla komentarer!!!!
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Ett kanonköp som är nödvändigt på alla Nytros RTX med glasspinnar. Tycker själv att slp kan vara dom prisvärdaste skidorna på marknaden. Det viktiga är att du justerar in dom rätt så att maskinen inte blir orolig på slp skidor på.
 

leijon_

Välkänd medlem
2 jan 2007
270
0
16
32
Östersund
Jag vill påstå att det inte blev någon större skillnad mot mina originalskidor, dock har jag ställt in boggie samt framdämpare för att få väldigt lite skidtryck. Har för mig att jag hört folk som påstår att det blir mer trögstyrt men jag kan som sagt inte hålla med.
 

andylee

Välkänd medlem
22 dec 2012
604
10
18
Skellefteå
Körde på SLP på min phazer rtx och störde mej på det högre skidtrycket.. PP bygger lite på höjden, Har phazer MTX nu på original yamaha mountainskidor och de är väl rätt lika pp i uppbyggnad.. Men jag tycker yamaha allmänt har lite för högt skidtryck.
 

Surt

Välkänd medlem
26 dec 2011
204
0
16
Västmanland
nu har jag slagit till på slp, ska jag följa det som står i instruktionsboken om toe outen eller är det någon som har nå andra tips? Sen det här med att minska skidtrycket, hur går det till? Jag har spänt på främre boggiedämparen är d nå mer man kan pyssla med?
 

Surt

Välkänd medlem
26 dec 2011
204
0
16
Västmanland
Nu är slp monterat är de nå speciellt man ska tänka på eller har ni nå supertips så jag kan justera det mesta hemma i garaget och inte när man är uppe i fjällen och bara vill köra skoter!!!
 

Surt

Välkänd medlem
26 dec 2011
204
0
16
Västmanland
Nu har jag mätt in 1cm toe out från mattkanten på varje sida dvs ca 2cm totalt..synd bara att det är skitväder man är ju sugen att prova!!!!