Slp Powder Pro - Justeringstips

lubert86

Välkänd medlem
27 okt 2009
552
1
16
Sundsvall
Vilket hål i fästet har ni era skidor på? Vet att vissa fästen har 3 hål och vissa 2. Själv har jag 3 hål. Vill veta hur skidorna beter sig beroende på hål. Hur har ni och vilken skoter/modell har ni? Alla svar uppskattas!
 

13#

Ny medlem
19 feb 2011
2
0
1
söderhamn
lynx rs 600....ju längre faram dom sitter ju mer lättsvängd-längre bak så blir den inte lika "närvös" i sitt uppträdande,...men det är vell bara och testa lite det?:)
 

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
man justerar hur aggressiva skidorna ska vara men att montera dom i främre/bakre hålen. Minns tyvärr inte vilket som var vad men på min Enduro -01 har jag den mindre aggressiva fästningen och det har funkat superbra
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Tänk på att du flyttar skidan under fästet när du byter...alltså det kan kännas bakvänt att flytta i hålet längst fram...för att skidan ska hamna längst bak...

Hoppas du fattar vad jag menar, om man inte tänker på var skidan verkligen hamnar i dom olika hålen, är det lätt att det blir ett tankefel..

Jag har 3 hål i mina SLP fästen, och fick sitta en stund och titta på hela monteringen innan jag förstod hur de flyttades..

Nog om det, jag har skidorna närmast mattan = gör skotern lättsvängd och vändbar. (har en ren lössnö maskin)
 

lubert86

Välkänd medlem
27 okt 2009
552
1
16
Sundsvall
Tänk på att du flyttar skidan under fästet när du byter...alltså det kan kännas bakvänt att flytta i hålet längst fram...för att skidan ska hamna längst bak...

Hoppas du fattar vad jag menar, om man inte tänker på var skidan verkligen hamnar i dom olika hålen, är det lätt att det blir ett tankefel..

Jag har 3 hål i mina SLP fästen, och fick sitta en stund och titta på hela monteringen innan jag förstod hur de flyttades..

Nog om det, jag har skidorna närmast mattan = gör skotern lättsvängd och vändbar. (har en ren lössnö maskin)
Jag fattar :) Har mina monterade på hålen längst bak = skidan är så långt fram som möjligt, visst är det rätt? Då ska skotern bli mera lättsvängd men samtidigt lite "nervös, orolig" på vissa underlag. Har jag fattat rätt? Måste ju bli mera skidtryck om man har på dom främre hålen, alltså mer trögstyrd? Eller är det tvärtom? :p