slideskonto summit ?

omalley

Välkänd medlem
22 jun 2012
225
0
16
Piteå
Väntar ivrigt på att få hem nya summiten. 600 2013.

Någon som märkt av problem med slides på ledkörning osv?
är det nödvändigt med extra boggiehjul, och hur är det med vändhjulen,
räcker 3 st?
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Jag har kört summit/freeride i 4 år nu och har aldrig bränt fast eller bytt några.
Man får tänka sej för när det är hårt på leden/isen att man inte ligger å pressar fullt på raksträckorna så slipper du problem med slides eller kammar som flyger av.

Om 3 vänhjul räcker. summit 800 har bara 2 så det är nog mer än lugnt =)

Jag har ett par isrivare som jag tänkte montera men har inte orkar gjort det pga jag alldrig haft några problem med varken slides eller varm gång.
 

omalley

Välkänd medlem
22 jun 2012
225
0
16
Piteå
Okej känns ju bra! Ja lite vett får man väl ha när det är stenhårt, har redan införskaffat isrivare till boggieskenan och alla förstärkningar till framvagn. kände dock att de utgifterna är nog, det är ju
trots allt en ny skoter...som borde fungera!
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Okej känns ju bra! Ja lite vett får man väl ha när det är stenhårt, har redan införskaffat isrivare till boggieskenan och alla förstärkningar till framvagn. kände dock att de utgifterna är nog, det är ju
trots allt en ny skoter...som borde fungera!
Precis den fungerar utmärkt utan föstärkningar eller isrivare så oroa dej inte för det.

Dom som marknadsför förstärkningarna tror jag överdriver en smula med att chassit blir krokigt av en grop i leden så du klarar dej nog fin fint utan dom. Jag kör utan extra grejjer i alla fall.
 

snippe

Välkänd medlem
2 dec 2008
386
1
16
Norrbotten
Precis den fungerar utmärkt utan föstärkningar eller isrivare så oroa dej inte för det.

Dom som marknadsför förstärkningarna tror jag överdriver en smula med att chassit blir krokigt av en grop i leden så du klarar dej nog fin fint utan dom. Jag kör utan extra grejjer i alla fall.
Håller med där angående extra grejer till skotern. Visst kanske det blir mera hållbart för dom som hoppar och droppar med skotern. Men till vanlig skogskörning skulle jag inte kosta på en massa extra tillbehör.
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
har då inte märkt nå slitage på ca 280 mil på min 12a, kört 25 mil på en å samma dag efter led på påsk så inte tar dem nå slides