Sledstore?

dalahästen

Välkänd medlem
14 okt 2007
142
0
6
Gjorde beställning 09 och ringde direkt dom öppnar 10.00 och får inte ändra den. Den skickades inte förrens dagen efter.

Riktigt dåligt.

Era erfarenheter av Sledstore?
Kommer då inte handla där igen.

calboi

Medlem
1 sept 2014
42
0
1
skellefteå
konstigt.
nej jag beställde då en klim dress av dom i början av vintern. fick den till ett bra pris och leveransen gick fort.
kommer då helt klart att använda mig av dom igen!

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
De har öppet köp och bytesrätt så du får göra en retur när grejerna kommer. Det är förmodligen så att du inte kan annullera en lagd order utan måste ta det via en retur. Är nog inget ovanligt även om det kan kännas bökigt. Så funkar det till och med på ICA eller var som helst om det är något felslag på kvittot eller dylikt som ska ändras.

Har bara bra erfarenheter av sledstore själv.

putt

Välkänd medlem
20 nov 2012
160
2
18
skellefteå
beställde nya linser till mina aviator och fick vänta på dom i 2 veckor, sämsta leveranstiden jag vart med om iaf, kan bli en bojkott från min sida!!!

putt

Välkänd medlem
20 nov 2012
160
2
18
skellefteå
Ja fanns i lager, ringde kundtjänst och dom hade cirklat mellan stockholm och malmö ett längre tag, beställde söndag helgen före årets fjällresa , alltså 5 dagar före resan och det ska ju max ta 4 arbetsdagar att få dom, fick dom på torsdag veckan efter fjällresan, fick låna ett par glasögon av en kompis!

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Ja fanns i lager, ringde kundtjänst och dom hade cirklat mellan stockholm och malmö ett längre tag, beställde söndag helgen före årets fjällresa , alltså 5 dagar före resan och det ska ju max ta 4 arbetsdagar att få dom, fick dom på torsdag veckan efter fjällresan, fick låna ett par glasögon av en kompis!
Har dom lager i både Stockholm och Malmö?

putt

Välkänd medlem
20 nov 2012
160
2
18
skellefteå
Det vet jag inget om men var nog posten som fuckat upp sig mest, glömts eller följt med på nån extra lång tur som jag förstod det!!

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
37
Tog över 24h att få iväg mitt paket och har nu gått över 6 dagar utan paket, kan inte vara slumpen att det går långsamt?

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Men om Sledstore skickat paketet för 6 dagar sen så kan ju dom inte göra så mycket mer tycker jag, utan det ligger på fraktbolaget att få fram paketet?

Men är ju konstigt att det tar så lång tid för paketet att komma fram.
Har du spårat det?

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Kapar tråden lite med en annan fråga gällande sledstore.

Någon som har erfarenhet gällande skoterlyften som de säljer och har på "extrapris" just nu? Kvalité å hållbarhet?
[/url]
Funkar okej, lite ranglig när maskin är upphissad, men man kan inte förvänta sig så mycket annat med tanke på konstruktionen.
Ska man hålla på och bryta i boggin efter ett mattbyte tex så ska man nog vara försiktig.
Att använda sexkantstången och köra med borrmaskin funkar inte tycker jag, då ska man isåfall ha en riktigt rejäl nerväxlad 220V maskin.

Men jag är ändå nöjd, är så otroligt skönt att slippa stå med krökt rygg varje gång man ska göra nåt med skotern.

Skogsknekt

Välkänd medlem
15 jun 2012
120
0
6
Jag har handlat mycket på sleedstore och har bara bra erfarenheter. Ibland finns inte varorna på lager men har haft en bra kontakt med deras kundservice. Har just köpt deras skoterlyft och jag tycker den funkar bra. Att hissa upp den med en skruvdragare var inga problem (Makita 18V).

Macke92

Välkänd medlem
16 okt 2013
148
0
16
Umeå
Funkar okej, lite ranglig när maskin är upphissad, men man kan inte förvänta sig så mycket annat med tanke på konstruktionen.
Ska man hålla på och bryta i boggin efter ett mattbyte tex så ska man nog vara försiktig.
Att använda sexkantstången och köra med borrmaskin funkar inte tycker jag, då ska man isåfall ha en riktigt rejäl nerväxlad 220V maskin.

Men jag är ändå nöjd, är så otroligt skönt att slippa stå med krökt rygg varje gång man ska göra nåt med skotern.
Tackar för svar! Jao, förstod nästan det. Blir isf att bygga till så att den blir lite stabilare. :)
Jo, inte det bekvämaste direkt..
Ingen fler som ha lite erfarenhet/förbättringar osv? Skicka gärna nå bilder via PM till mig!

omalley

Välkänd medlem
22 jun 2012
225
0
16
Piteå
Jag har lagt väl över 20 beställningar därifrån över åren, började på fiddytiden (24mx), och det finns nog ingen seriösare webbutik enligt mig. Har aldrig varit problem och nästan alltid skickat grejjerna samma dag som lagd beställning-
mitt i skotersäsongen verkar det däremot kunna slira 1-2 dagar.

Beställde en lyft igår runt 14.00, fick mejl när jag åt middag att den var skickad.

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken

+1

Har en jag med, känns lite "IKEA" över den men den gör sitt jobb. Känns stabilare när man vevat upp den längre så tyndpunkten inte blir förlångt bak. Gick bra att montera Foxare i boggin upphissad iaf.

Dock köpte jag två lite hårdare gummiplattor, sådana som man kan ha mellan en domkraft och det man lyfter som jag brukar lägga mellan fotsteget och pinnarna där bak på lyften. Blev lite bättre anläggningsyta då så det lyfter över hela fotsteget ända in till tunneln. Är svår att få den lilla runda gummibiten att inte gå ihålen i fotstegen om det är en Pro-RMK som skall lyftas.

Jag har dock bara använt veven när man skall hissa upp/ned.

Men den där lyften är det fler som säljer med. Är inte 24mx som är ensam om dessa.