Sledstore och dess priset.

MiQuel

Aktiv medlem
29 jun 2017
85
24
8
Malung
Sätt och kollade på av rent intresse o såg att sledstore firar 10 år och "rea" vill bara påminna folk att kolla för fasen pris på fler ställen om ni ska beställa don. De tar 20.000kr för 2st Fox evol r som de sedan gjort "Rea" på så de går att köpa för 17000kr tycker de här är helt sjukt. Köpte själv ett par ifrån Oktan och fick betala 10500kr.
Edit: Jag tycker själv de är förbaskat dåligt gjort av sledstore. Om ni ska köpa något på skoternsdag eller liknande, se då till att ni vet vad grejerna kostar vanligtvis.
 

Attachments

Reactions: Lx3

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Detta gäller dock överallt, är inflation på ”rea”, vissa butiker har alltid 50% rea men inte fasiken är det billigare än på något annat ställe... så det gäller att ha koll själv vad som är normalt pris.
 

Jesperhellman

Medlem
7 nov 2016
41
5
8
Östervåla
Som ni säger så är de ju så lite varstans..
Fick mail från dem häromdagen om ett par glasögon som de hade rea på, från 1100:- till 299:-. Jag la dem i korgen och när jag går in för att slutföra köpet så hade priset höjts till 499:-.. då struntade jag i dom bara för att..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

MiQuel

Aktiv medlem
29 jun 2017
85
24
8
Malung
Ja jag tycker de är svinigt, nu har dom även ändrat priset så nu får man köpa dom för 17899kr.. va tusan..
 
Reactions: Xrated

ErikHolmgren

Medlem
2 apr 2011
46
3
8
Sundsvall, Sweden, Sweden
Jag jobbar på Sledstore och självklart är inte detta ett fult försök till att kräma ur pengar och sätta stora rabattsatser. Vi läste in en ny prisfil som vi fick från vår leverantör förra veckan, och som ni ser har denna grova fel i sig. Men varför tar vi då inte bort produkterna som har fel priser? Jo, för att vi vet inte vilka det är, förrän exempelvis en sån här tråd skapas... Vi kan inte gå igenom hundratusentals artiklar och manuellt matcha mot konkurrerande sidor. Ber jättemycket om ursäkt för den förvirring detta skapar just nu, men vi jobbar på det för fulla muggar. Vi har lägsta prisgaranti, så självklart gäller priset ni hittar hos en konkurrent även hos oss.

Här ser ni ett annat exempel på en helt galet prissatt produkt:
1540190546332.png
 

MiQuel

Aktiv medlem
29 jun 2017
85
24
8
Malung
Tack för ett propert svar! Skrev mail till supporten innan tråden skapades för att fråga varför. De svar jag fick då var:
"Som du ser på vår hemsida så har vi Lägtsa Prisgaranti. Kika igenom köpvillkoren.
Hittar du exakt samma produktbilligare någon annan stans så matchar vi priset"
Vilket ja tyckte jag var ett dåligt svar, men än en gång tack för ett riktigt svar!
 

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
714
79
28
Norderåsen
Har råkat ut för att jag har beställt en vara som fanns i lager, när jag inte har fått något av de inom lovad leveranstid så kontaktar jag de och hoppsan de var visst något fel, de hade inte alls den i lager och den skulle inte komma in i lager igen heller. Tre dagar senare så fanns den konstigt nog igen enligt deras hemsida och jag kunde beställa den och få den. Lite high chapparall...
 
Reactions: Silly Bear

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Var väl här på forumet det figurerade en bild på nån stackare som beställt två kolvar till vad-det-nu-var för maskin, kom en kimpex och en snopro, med en handskriven lapp "vi hade inte två likadana på lager, men dessa ser lika ut".

Har personligen aldrig haft problem, men handlar väl inte så mkt heller =)
 

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32
Var väl här på forumet det figurerade en bild på nån stackare som beställt två kolvar till vad-det-nu-var för maskin, kom en kimpex och en snopro, med en handskriven lapp "vi hade inte två likadana på lager, men dessa ser lika ut".

Har personligen aldrig haft problem, men handlar väl inte så mkt heller =)
Haha, ja de låter som ett seriöst och bra företag. Nej tack å lov att skoterdelen finns, har hittills inte haft problem med dom, och blir nått fel är dom väldigt snabba på att lösa

Skickat från min ASUS_Z017D via Tapatalk
 
Reactions: JRO

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
714
79
28
Norderåsen
Ja då fick man riktad reklam från Sledstore på en massa olika sidor. Som en "händelse" så var det 20% rabatt på en produkt jag är intresserad av, men när man klickar in på reklamen så man hamnar på deras sida så finns det ingen rabatt alls. Så jävla dåligt...
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Nu hände det igen.

Jag ska köpa en skinz frontbåge till skotern.

Sledstore hade 30% rabatt men tyvärr slut i lager

En vecka senare är dom tillbaka under "utförsäljning" med 20% rabatt.


Sledstores prissättning fortsätter pendla fram och tillbaka
 
Last edited:

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Nån som kört någon längre sträcka med sledstore remmen under vintern ?

Hittar den inte längre på deras hemsida, hade hoppats kunna prova själv i vinter
 

lehoo

Medlem
25 okt 2012
20
2
3
Stöde
Haha sledstore är ju underbar ibland, skulle köpa klimväska ifjol när dom skulle ha black week , går in å ska klicka hem den men väskan är borta , så kontaktar dom å då fick jag detta svar

tack för att du kontaktar kundtjänsten!

Den kommer tillbaka på hemsidan efter Black Week då vi tyvärr inte har någon marginal att sätta ned priset på den.

Med vänliga hälsningar
Sledstore

vände mig då till oktan ist då dom kunde leverera sjukt fin rea på den
 
Reactions: Silly Bear

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.139
106
63
Sledstore remmen är ju en Dayco XTX i en annan kartong bara. Ingen dålig rem, funkat bättre än Ultimax på BRP i mitt trycke iallafall och dom har ju bra pris på den också (ibland).
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Haha sledstore är ju underbar ibland, skulle köpa klimväska ifjol när dom skulle ha black week , går in å ska klicka hem den men väskan är borta , så kontaktar dom å då fick jag detta svar

tack för att du kontaktar kundtjänsten!

Den kommer tillbaka på hemsidan efter Black Week då vi tyvärr inte har någon marginal att sätta ned priset på den.

Med vänliga hälsningar
Sledstore

vände mig då till oktan ist då dom kunde leverera sjukt fin rea på den



Haha vilket skämt!
Underbart sätt att driva företag på
 
Reactions: Jonathan90