slangarna på mikuni 40mm flatslide rack gasare

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
slangarna som går ut på ovansidan är de till för att det ska bli rätt tryck i flottörhusen?

min gick på en cyl om jag inte chokade eller blåste i slangen ända tills jag kopplade ihop den ena förgasaren med den andra då började den gå på två igen. men den går inte så bra. jag har öppna filter på den och jag brukade ha slangarna monterade på dom men den ville inte gå nu när jag skulle provköra den efter sommarens rivning.

jag vet ju att de sitter monterade på luftburken ivanliga fall, nån som har en bra lösning när man inte har en luftburk att tillgå?

mvh
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.638
801
113
Kramfors
Förmodligen jobbar dessa slangar med någon typ av höjdreglerare självbestyckare ber på höjd över havet. Men jag är inte insatt i just din modell så kolla på luftburken om dom gick till någon typ av mekanisk manick eller mystisk rörstump med elkablar till eller kolla Polaris sprängskiss om den har någ typ av höjdreglerare inne i luftburken. Om så är fallet ligger man risigt till att försöka få till det utan denna regulator. Både Polaris och Rotax höjdreglerare som är kopplade till luftburkar eller direkt till DMP utanpåliggande (rotax) Dom förgasarna är stört omöjliga att kunna köras utan dessa system. jag har lyckats med nöd o näppe bestyckat in en polaris som hadde höjdbestyckar regulator men det krävde byte av alla munstycken inklusive nålmunstycken (DYRT)

Förgasare som är byggda för mekanisk höjdjustering kan man inte köra med öppena slangar eller hopsatta ,,det blir helknas på flera ställen i registret hur man än bär sig åt.

Om vi tar skido0 600 o 800 som har DMP måste man köpa förgasare från en utan Höjdbestyckare för att få till bestyckningen om man vill slippa detta system eller fått något fel på dessa förgasare.

Uppge exakt maskin du har och årg så kan vi du någon kolla om du har detta system.