Slang under förgasaren Bearcat 440f

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Det sitter en slang under varje förgasare som jag gissar är till för att tömma förgasarna på bensin vid behov. Slangarna har spruckit så bensinen rinner igenom/dunstar i förgasarna så kan inte starta skotern.

Vad gör man med dessa, pluggar, ny slang? Vill gärna slippa framtida problem.. gärna nått man kan hitta på macken imorgon.. 🤔

En annan fråga, hur fan kan bensinen kristalliserat sig som de gjort på bilden? Har bränsle/vatten tryckt genom slangen?
 

Attachments

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Der är till för att vatten ska samlas i slangarna och va lätt att dränera ur. Du kan köra helt utan de kan tom va bättre för då suger den i sig vattnet allt eftersom och slangarna riskerar inte att frysa sönder.
 

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Der är till för att vatten ska samlas i slangarna och va lätt att dränera ur. Du kan köra helt utan de kan tom va bättre för då suger den i sig vattnet allt eftersom och slangarna riskerar inte att frysa sönder.
Men ställer jag skotern rinner bensinen ur, är det då något annat fel än trasiga slangar? Tänker om det ska gå att köra utan 🤔

Bytta slangarna för säkerhetsskull och pluggarna såg riktiga ut så det var ju inga konstigheter..
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Ja de måste såkarrt va pluggat om man tar bort slangarna. Risken är att vatten som samlas i slangarna fryser sönder dem. Men nya slangar är flexibel så de lär inte frysa sönder på några år.
 

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Ja de måste såkarrt va pluggat om man tar bort slangarna. Risken är att vatten som samlas i slangarna fryser sönder dem. Men nya slangar är flexibel så de lär inte frysa sönder på några år.
Haha nu fattar jag 🤦‍♂️jag läste köra utan, som om att det var bättre öppet.. men ja, pluggat såklart.. blev slangar som sagt och är ju lätt att se när man vet om dem.