Sladdning Sävast 2016/2017

Oskarmannberg

Välkänd medlem
16 jan 2016
126
1
6
Boden
Körde tillbaka hyveln till parkeringen efter sista justeringen av elmotorn och passade även på o premiär dra nya räfflan
vi har satt dit en linjärmotor med kapacitet på 850kg som styrs från förarplatsen med en dosa
bättre bilder på räfflan kommer senare
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Blir snyggt de där. Hoppas vi får den genomfrysning vi önskat nu.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Ikväll är vi några som ska pista av centrala Sävast. Tar inte så lång stund skulle jag tro. Vill någon hänga på, vi börjar vid ca 19:30-20:00 och kör någon timme?
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Idag sladdat Mickes-stugan-kraftledningskorset-mot Svalget/ställverket-Åberget-Bodsvedjan

Man kan få alldeles gratis motion när man sladdar, inga dyra gymavgifter behöver betalas, bara fördelar :)
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Snyggt Runar.

Jag tog Mickes - JVN - Nötmyran/Bäcken - Stugan på förmiddagen.

Men det är så mjuk i snön, så om bara 1 eller 2 skotrar körde efteråt, var det gupp igen.

Snön vill som inte ta ihop. Kanske Räfflan kan göra ett bättre jobb en dag som denna.
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Snyggt Runar.

Jag tog Mickes - JVN - Nötmyran/Bäcken - Stugan på förmiddagen.

Men det är så mjuk i snön, så om bara 1 eller 2 skotrar körde efteråt, var det gupp igen.

Snön vill som inte ta ihop. Kanske Räfflan kan göra ett bättre jobb en dag som denna.
Mjaa.... man kan alltid hoppas, såg skidspåret uppe på Åberget där ett par skejtare åkt och lämnat rejält djupa spår efter sig, hur det skulle se ut efter ett par skotrar som kört där kan man lätt tänka sig.........
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Tagit Mickes - Kraftledningen -Stugan - Triangeln- Korsmyran - Svalget å tillbaka nu. Löjligt mjuk snö, leden går sönder på en gång..

Var mjuk på gasen är ni snälla.
 

Oskarmannberg

Välkänd medlem
16 jan 2016
126
1
6
Boden
Mjaa.... man kan alltid hoppas, såg skidspåret uppe på Åberget där ett par skejtare åkt och lämnat rejält djupa spår efter sig, hur det skulle se ut efter ett par skotrar som kört där kan man lätt tänka sig.........
Skidspåren hade ju dragits imorse så inte så konstigt att det är spår efter dem... det är ju nånsåkonstig snö ute nu som inte vill till o frysa. Må nog ha med den relativt låga fuktigheten nu som råder... men vi har förstått runar att du inte gillar räfflan. Men den gjorde ett bra jobb ikväll. Kanske du skulle testa innan du dömmer. Dock har plasten under hyveln slitits loss och är hos mig på ombultning
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Hej på er. Bra jobbat igår på Åberget, det slits en hel del på lederna nu.
Kul att Räfflan fungerade bra, jag tror ingen har något emot Räfflan, det är nog ett missförstånd isåfall.
Jag har tänkt ta den nästa sväng jag åker ut, den kommer nog användas massor när vi får extra dragkrokar bakom fler av sladdarna.

Alla gör ett kanonjobb i klubben för att hålla lederna i schack, och även ett kanonjobb utanför ledjobben. Bra jobbat allihopa.

Nu väntar en skön tid framför oss. Jag var uppe på Åbergsfortet just när ljuset ute gick ner, fasen vilken fin utsikt det var. Bommen över vägen var dessutom helt öppen, så det var lätt att köra upp.

// L-O
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Dagens sladdrunda 6 tim och 3 st ekipage, Gruvberget - Nötmyran - Bäcken- Korsmyran - Svalget - skoterstugan - hem
Premiär för Raspen 3


Leif och Niklas på bild
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Hej på er. Ca 19:30 kommer jag å Olof Pettersson att åka ut på en sladdtur. Är det någon som vill hänga på så är det bara att skriva in här. Jag tar egen skoter och Olof tar en av Vikingarna.