Sladdning Sävast 2013/2014

tgstorm

Aktiv medlem
23 jan 2013
96
0
6
58
Boden
Hej!!! Tyckte att det var otroligt slätt och fint på lederna idag när jag kom körandes mot skoterstugan och leden bort mot Gruvberget. Nu börjar det se ut som ett salsgolv ute på lederna.
Bra jobbat med fina skyltar också!!!
Mycket fint arbete av er Niklas o Runar
Ha det MVH Thomas G.
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Ja det borde gå bra om du nöjer dig med en nätsladd
Du vet var dom finns, men meddela om/när du hämtar så att vi vet var grejorna är
 

Cthulhu

Välkänd medlem
1 feb 2013
122
0
6
Sävast
www.nhservice.se
ikväll har Jag, Runte och Beretta sladdat ner till paradisön, och över åberget till Bodsvedjan.
Jag och Beretta avslutade med att sladda igenom byn också.

1xcommander+raspen2, 1xrsviking+raspen1 och 1xviking3+snowmower.

slätt som en hundballe i månsken vart det!
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Hade svår sladdabstinens idag och tog Paradisön och Bodsvedjan i blötföret under dagen, blev riktigt bra med "blötsnötillsats" på Raspen I, hoppas att väderspåmännen får rätt med sina utlovade - grader
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Och idag blev det "våra" kraftledningar + korsmyran inkl kaffe
Lederna var rejält gropiga och knöliga pga att underlaget varit så mjukt under en dryg veckas sommarväder, men just nu så är dom i ganska bra skick dock med löst underlag
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Ikväll har jag och Niklas Hannu sladdat igenom hela centrala Sävast. Slätt och fint. Hoppas det fryser ihop inatt.
 

POLARIS SKS

Välkänd medlem
28 okt 2011
310
0
16
BODEN
Mycket bra jobbat runar,lo och Niklas ni är fantastiskt duktiga med att hålla lederna i Toppskick = Slätta och fina som ett Salsgolv,

Mvh-SnowriderHenke:rock::drum:
 

Macke92

Välkänd medlem
16 okt 2013
148
0
16
Umeå
Idag blev det mot Gruvberget-Nötmyran-Börsttjärn-stugan
Dessa leder var i betydligt sämre skick än leden mot Bodsvedjan
Finfint jobb! Själv blire inte så mycket ledpreparering här i umeå trakterna pga lite snö, vilket är lite tråkigt.. Men tänkte höra, vad är det för mått på denna hyvelsladd? samt vad äre för mått på hyvelstålena?
 

POLARIS SKS

Välkänd medlem
28 okt 2011
310
0
16
BODEN
Det är en värdelös vinter i år och plusgrader det liknar som sommar = katastrof med att fara ut och sladda nu det är ju sommar temperaturer
ute nu hoppas på flera Minus-Grader nu till helgen, Mvh-Henke:mad:
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Det glädjer oss att se att så många är rädd om våra leder, speciellt nu när lederna är mjuk som vispgrädde.

Vi har (som ni säkert vet) mycket svårt att underhålla lederna när det är plusgrader.

Det går helt enkelt inte att sladda då.

Så fort det blir minusgrader igen kommer vi släta till vårt ledsystem.

MVH Styrelsen
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Har idag gjort en sladdvända, Bodsvedjan-Paradisön samt mot Gruvberget och Nötmyran
Lederna var i någorlunda skick förutom mellan Börsttjärn och mot Gruvberet där det var kamelryggar hela sträckan

Det funkade någorlunda med raspen I tack vara de polyetenbelagda skären som gör att uppsamlad snö släpper halvhyfsat bra och Viking III, RS Vikingen går varm titt som tätt i detta före så den fick sig en vilodag igen

Gott att de allra flesta är försiktiga med gasen i rådande mjukföre
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Ikväll har jag, Lisa och Raspen II sladdat, Arnes-Sävastån-Stugan-Bäcken-Nötmyran-Båthamnen. (Körde med egen maskin)
Raspen II står nedför mig (Golfkullen) då vi ska modda den lite, så ni inte tror den är stulen.. ;-)