Släpvagn?

Peter..

Välkänd medlem
1 jan 2008
268
0
16
S-svall
Funderar på att köpa en riktig släpvagn, ev med kåpa men vad ska man köpa för vagn? Har tittat lite på 4p 185x370 både Inline och Twin xl och även Fogelstas motsvarighet, även dom som är 220x405.. Nån som har nå erfarenheter att dela med sig av?
 
D

Deleted member 9532

4P är ju en av Sveriges mest köpta släpvagn och de håller ju väldigt bra bara du håller efter grejorna och inte lånar ut den till någon. När man lånar ut dem går saker som handbroms, vajrar och stödhjul sönder, men efter lånet är det ingen som har haft sönder något!
 

MACH Z -05

Välkänd medlem
10 feb 2005
720
1
16
Östersund/ Åkersjön
Jag har en 4P Twin XL -06a med en kåpa från Heggenes i Nälden å är väldigt nöjd med den! Har inte haft några problem med den! Man lastar lätt 3st långa skotrar på den!
 

Peter..

Välkänd medlem
1 jan 2008
268
0
16
S-svall
Vad är det för mått på Twin xl? Får du på tre skotrar utan problem, låter faktiskt intressant..
 
D

Deleted member 9532

Det gäller ju bara att kolla vikter också, för vad bilen får dra och vilket körkort och grejjer :)
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Vi köpte en 4P Twin xl -08 med kåpa innan denna säsong, fungerar klockrent, allt går lätt och fint, vi hade en fogelsta med kåpa förr, vi var inte lika nöjda med den.Mest prisvärda släpet tycker jag!
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
jag har ett 4p inline, det är 185x370 med kåpa, fint släp, lagomt brett, går lätt bakom bilen.
felet dom flesta gör är att sätta lastöglor i flakbotten. man spännersönder botten med tiden, nitar släpper och det göt vagnen vek. konstruktionen är sån att flakskivorna ger stadga åt balkarna/U-plåtarna i släpet.

sen kompletterar man med Diodbakljus i kåpan högt upp och stänklappar, innerbelysning, samt plastbitar på flakbotten där styrstålen står.

;)