Släpvagn till skoter

lille man

Välkänd medlem
1 jan 2000
605
4
18
LULEÅ
www.lacken.se
Skall köpa nytt släp.
Har tittat på 4P Duo XL 500x185 (dock så vill jag ha boggie)
Vad har ni för andra tips och vad har ni för vagnar?
Även tittat lite på 3S med dom känns onödigt dyra + att jag är lite tveksamm till aluminium.
Det skall rymmas 2 skotrar (345-365) + gärna en packpulka.
Är endast intresserad av helt nya vagnar.
 

H a

Välkänd medlem
10 dec 2010
244
0
16
Hammar
CO-släpet gör mycket bra vagnar. Har en med flakmått 3,55x1,76 som jag är mycket nöjd med. Ej boggie men varför vill du ha det? Är det bara för bättre stabilitet?
 
W

Wettainen

Ej boggie men varför vill du ha det? Är det bara för bättre stabilitet?
Kan nästan svara för han.

Det oxå + att när man har boggiesläp så märker man nästan inte att den är bakom bilen, går tyst,mjukt och lätt + att den är större.
 

lille man

Välkänd medlem
1 jan 2000
605
4
18
LULEÅ
www.lacken.se
Kan nästan svara för han.

Det oxå + att när man har boggiesläp så märker man nästan inte att den är bakom bilen, går tyst,mjukt och lätt + att den är större.
Helt rätt. Boggie går så himla fint efter bilen.
Har ett Fogelsta 380x188 idag som skall byta till en större vagn.
Jag har fasnat lite för 185 bredd för att enkelt kunna ha koll på det bakom bilen och även ha kolla på vad som finns bakom släpet utan att vara tvugen att ha husvagnsspeglar.
 

Snopro_440

Medlem
12 mar 2006
16
0
1
Leksand
Jag har en Lindanvagnen (tillverkas i Borlänge) med flakmått 6x2m med totalvikt 2000kg, boggie givetvis.. den går kanon på vägen :)

/Johan
 

lille man

Välkänd medlem
1 jan 2000
605
4
18
LULEÅ
www.lacken.se
Glömde säga att jag skall ha kåpa (man är ju bekväm) =)
6x2 bilr nog så stort (speciellt bredden), har möjlighet att låna en 6x2,4 vagn utan kåpa dom få ggr jag kan tänkas att behöva det.
 

lille man

Välkänd medlem
1 jan 2000
605
4
18
LULEÅ
www.lacken.se
Här har du det du behöver. 4,95*1,90 http://www.larssonsslap.se/tvaaxl.htm sen kan Vagnarna även regbesiktas och mått-beställas efter önskemål, kåpa är extra tillbehör. Har två bekanta som har släp av dom och dom är jätte nöjda.
Kanon, jag hade helt glömt bort dom även fast vi håller till på samma industriområde.
Offertförfrågan skickad, så vi får se hur dom ligger i pris jämfört med ¤p som jag fått offert på.

Jag tycker att det är helt otroligt dåligt av dom flesta som säljer 4p jag har mailat offertförfrågningar till 8 olika företag och efter en vecka så har 2 svarat, AB Nian och ÅR Fritidsprodukter, och av dom är ÅR vassare på både pris och att svara på frågor.
 

Mr 500

Välkänd medlem
15 sept 2009
138
0
6
Umeå
Kanon, jag hade helt glömt bort dom även fast vi håller till på samma industriområde.
Offertförfrågan skickad, så vi får se hur dom ligger i pris jämfört med ¤p som jag fått offert på.

Jag tycker att det är helt otroligt dåligt av dom flesta som säljer 4p jag har mailat offertförfrågningar till 8 olika företag och efter en vecka så har 2 svarat, AB Nian och ÅR Fritidsprodukter, och av dom är ÅR vassare på både pris och att svara på frågor.
Köpte mig ett 4P Duo nu i somras på nolia, var även jag sugen på Duo XL men jag tyckte att extra 74 cm inte var värt 10.000 ytterligare.. Det man kan tänka på vad gäller släp är att det blir mindre tungdraget i snö om hjulspåren på släpet går i bilens hjulspår..
 

Backcountry_

Aktiv medlem
17 okt 2011
78
0
6
Gävleborg
4p.jpg

4P Twin XL- Med kåpa.. Sådan har jag.. fördelen med en vagn som har bredare hjulbas är att den går stabilare på vägen. Var lite ovant till en början men nu går det hur bra som helst!

Lite info....
Totalvikt 1000 kg
Lastvikt 680 kg
Flakstorlek 370x185 cm
Längd 507 cm
Bredd 225 cm
Däckdimension 155x13 Opel 4 bult
Övrigt: BPW ECO Nav + Stödhjul Skruvtipp


:weird:
 

lille man

Välkänd medlem
1 jan 2000
605
4
18
LULEÅ
www.lacken.se
Kombitrailer.jpgDuo XL.jpg

Den nedre vagnen fast med boggie som på den övre.

Det blev ett 4P Duo XL Boggie.
Toatalvikt: 2000kg
Lastvikt: 1397kg (- kåpa, inte många som tänker på att dess vikt skall räknas bort)
Flak: 500x185cm

Leverans V 6. =)