Släckt instrumentering

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
819
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Hej

Polaris 600 cfi switchback 2010.

Instrumenteringen tänds upp vid start för att sedan slockna under färd. Handtagsvärmarna fungerar inte heller. Någon som har en idé? Kabelbrott? Känns inte som voltregulatorn eftersom lyset funkar.
 

Drago

Semi PRO sledder
13 feb 2018
226
42
28
Kan vara trasig hastighetsmätargivare, den sitter i lagerhuset under sekundärvariatorn.
Prova koppla ur den & testa.

29180
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
819
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Har dragit isär alla kontakter och rengjort, kollade även hastighetsmätarsensorn. Displayen lyser och funkar vid lite varv nu, dvs tvärtom från tidigare, men när varven går ner slocknar den. Hastighetsmätaren funkar. Vette fan vad det kan vara för fel med instrumenteringen. Skotern går i övrigt bra.
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
819
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Ok. Får kanske kolla voltregulatorn ändå, gissar att det lika bra att byta både kondensator och regulator samtidigt, dom sitter väl typ ihop?

Nu när jag skulle lägga i backen så började den gå på en cylinder, så den har släckt ett stift. Varmkörde innan och den gick fint tills jag skulle backa så nåt skumt är det.

Typ tredje skoter men blir less lik förbannat...
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Ok. Får kanske kolla voltregulatorn ändå, gissar att det lika bra att byta både kondensator och regulator samtidigt, dom sitter väl typ ihop?

Nu när jag skulle lägga i backen så började den gå på en cylinder, så den har släckt ett stift. Varmkörde innan och den gick fint tills jag skulle backa så nåt skumt är det.

Typ tredje skoter men blir less lik förbannat...
Har du fått någon lösning på ditt problem?
 

Sony

Välkänd medlem
1 jan 2000
127
0
16
43
Sundsvall
Min Assault 800 2009 uppförde sig så. Till slut lyste inget på skotern. Det var voltregulatorn som hade gått. Tydligen mycket vanligt på min modell.
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
819
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Någon som vet vart voltregulatorn är lokaliserad i motorutrymmet? Har skotern i stugan så undrar hur mycket verktyg jag behöver ha med mig om den sitter illa till..