Skyddsväst

Danan

Aktiv medlem
13 sept 2007
82
0
6
Väröbacka
Funderar på att köpa ryggskydd och har fasnat för Halvarsson Tracks.
Men nu såg jag en fin väst på skoterdelen.se Coldwave 995:- och undrar hur den är för och nakdelar med västen gentemot ryggskydet vad ska jag välja.
Västen ser ju bekväm ut och är ju inte så farligt dyr men är den bra.
 

Danan

Aktiv medlem
13 sept 2007
82
0
6
Väröbacka
Dom är väll bra mycket dyrare därför undrar jag om coldwaves väst är något att ha.
Den ser ju nästan likadan ut.
 

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
Re: Sv: Skyddsväst

man får det man betalar för
delvis sant, delvis falsk tycker jag. Coldwave västen är helt klart värd pengarna och jag tycker den är grymt mycket bättre än dom andra västarna på marknaden , förutom en väst, och det är tekvests freeride version, och den slår alla tycker jag, skyddar bra, sitter perfekt osv=) men coldwave västen är helt klart värd pengarna, men tekvest är bättre, men då är den ju givetvis mycket dyrare, men har du råd köp en tekvest. (PERSONLIGT TYCKANDE) har inga vetenskapliga bevis på att tekvest är bäst, men det tycker jag =)
 

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Tekvest freeride är ju hur skön som hällst, använder den även för att den värmer när de är -30 ute ;P
 

Hoooper

Aktiv medlem
6 aug 2006
54
0
1
nån som har coldwave väst? vad har ni för storlek, vet inte riktigt vilken man ska köpa. dom ska sitta ganska tight väl?
 

öhlman

Välkänd medlem
2 nov 2005
284
0
16
LLA
Åk och prova en ridväst.. Bättre prismässigt än en tekvest iaf..
Funktionen är densamma och passformen bekvämare(personlig uppfattning..
Men den är ju inte lika frän att ha utanpå kläderna och så följer det inte med några flashiga klistermärken heller..

Men om man skiter i att vara stenhård och bara vill ha ett bra skydd så är det min rekomendation..
 

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
River upp en gammal tråd.
Ni som åker med tekvest, har ni något ryggskydd under eller blir det alldeles för klumpigt?
Känns inte som att tekvest skyddar nå vidare för just ryggen...
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Mycket fint tips Nestander, är oxå ute efter en väst istället för bara ryggskydd och tekvest tycker jag är lite för dyr men sixsixone ser lysande ut. Synd att det finns ingen som säljer den där i närheten som vanligt.. Hittade den här för 1195:- på www.handelsboden.com men jag vet inte om jag vill ha armskydden dock.


 

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
River upp en gammal tråd.
Ni som åker med tekvest, har ni något ryggskydd under eller blir det alldeles för klumpigt?
Känns inte som att tekvest skyddar nå vidare för just ryggen...
Jag kör "bara" med tekvesten (sx pro lite) Dem är ju gjorda för att klara av om en skoter kör på dig så dem håller nog ganska bra men håller med dig lite dem känns lite klena bak faktiskt.
 

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Jag har en ny oanvänd sx pro lite som ligger och skräpar i förrådet.
Ryggen är jag dock väldigt rädd om och det känns inte riktigt stabilt, risken är väl att man ser ut som "ringaren" om man har ryggskydd också...nu är väl inte utseendet det viktiga, men att ha en puckel på ryggen är knappast särskilt smidigt heller.
Får väl kasta in en tråd på fler ställen.
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Mycket fint tips Nestander, är oxå ute efter en väst istället för bara ryggskydd och tekvest tycker jag är lite för dyr men sixsixone ser lysande ut. Synd att det finns ingen som säljer den där i närheten som vanligt.. Hittade den här för 1195:- på www.handelsboden.com men jag vet inte om jag vill ha armskydden dock.
En sån där väst för 1195kr är ingen kvalla kan jag lova!

Nej, vill heller inte ha armskydd då jag kör skoter. Måste bara vara såå klumpigt.. 661 västen ser gudomligt skön ut. Mera passformer finns här: http://www.sixsixone.com/Information_Sizing.aspx

Sen att de är fri frakt över 1000kr gör de inte sämre på ridestore.se.
 

Noname

Aktiv medlem
25 aug 2008
72
0
6
En sån där väst för 1195kr är ingen kvalla kan jag lova!

Nej, vill heller inte ha armskydd då jag kör skoter. Måste bara vara såå klumpigt.. 661 västen ser gudomligt skön ut. Mera passformer finns här: http://www.sixsixone.com/Information_Sizing.aspx

Sen att de är fri frakt över 1000kr gör de inte sämre på ridestore.se.

661 skyddsjackan funkar bra. Känner några som använder den till dh åkning och dom har inget att klaga på. Passformen är bra och den ventilerar bra enligt dom som har använt den i "fält" Jag har endas provat den som hastigast och tyckte att passformen var bra samt att den var behaglig att röra sig i när jag stog där och vifftade lite lätt på armarna.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Kör den orange pro lite Tekwesten tror jag den heter.
Funderade på något "billigare" först. Men ALDRIG läst något dåligt om den så blev en sådan.
Hitta den på rea för runt 2.5k.

Håller värmen och passformen är utmärkt. Dock lite dåligt skydd för rygg som sagt!
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Var hittar man tekvest billigast? Visa gärna om sidan ändå bara har en modell, har inte bestämt mig vilken av dem jag ska ha ännu, dock funderar jag på tekvest freestyle, vilket är den som är samma som pro liten fast utan skydd på överarmarna va? eller proliten.
 
4

426H

Jag kör med en tekvest trail pro som är ett mellanting mellan supersport och sx prolite. Bekväm och funkar mycket bra tycker jag. Handlade på nätet och betalade 250 dollar vill jag minnas.