Skuren RE!!!

larsmxz

Välkänd medlem
3 aug 2008
224
0
16
Edsbyn
min skar idag när ja skulle ta en provtur:bawling:
Ganska stor repa på högra kolven!
Nån som haft problem med RE 600 HO!??
Vad var fel när (din) skar!??

DennisA

Välkänd medlem
14 sept 2007
318
0
16
Sweden
Upp med bild på kolven och cylindern.
Finns mycket klokt folk här som kan hjälpa dig, fick själv hjälp på de sättet.
Och ja, de vissade sig att de stämde! För lite olja, som hade resulterat i att plastdreet till oljepumpen hade sagt godnatt.

larsmxz

Välkänd medlem
3 aug 2008
224
0
16
Edsbyn
Garantin gick ut i december:mad:
Ena kolven helt slut å cylindern såg inte fin ut!!:bawling:

Senast redigerad av en moderator:

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Kolla med Tords annars. Dom brukar ju tom ha hela motorer. Skära vid 280 mil kan ju inte vara normalt.

larsmxz

Välkänd medlem
3 aug 2008
224
0
16
Edsbyn
måste ha vare en ispropp eller nå skit så den inte fått tillräckligt med bränsle på ena cylindern!!

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Kollat med ÅF om dom ändå kan göra ett garanti rep? Polarns RMK800 skar förra året, han fick det på garanti även fast den gått ut för 3månader sen.
Har man tur kan dom vara bussig nog att göra det, å när den bara snurrat så lite borde dom faktiskt fixa det.

larsmxz

Välkänd medlem
3 aug 2008
224
0
16
Edsbyn
Tror inte dom gör de när den inte fått bränsle pga is eller skit!!
Hade de vare oljepumpen eller nå hade de nog vare lättare!!!

Vicke

Välkänd medlem
29 mar 2007
274
0
16
Igår varmnöp min RE när jag låg på jämngas efter älven, puttrade dock bara när det hände. Tog lös stiften och dom var nästan vita så förmodligen beror det på att den fick för lite soppa. Lät den kallna, hällde olja i cylindrarna och körde till närmsta väg för att ta den på släp. Men den har samma komp som tidigare i båda cylindrarna och går som den ska, så undrar om jag kan ha haft så tur att den klarat sig då det gick så pass sakta eller om jag måste öppna upp och byta kolvringar?

Kanske svårt att säga utan att ha sett hur den ser ut invändigt...