skummande kylvatten!?

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Hej! tänkte höra mej för vad felet kan vara på min yamaha v-max 500 -99a det är så att kylvattnet blir skummigt som tusan! har nyligen bytt kolvar ringar och alla packningar i övre motorn, men samma fel kvarstår..

I och med att kylvattnet blir till skum så kyler skummet väldigt dåligt, så templampan blinkar vid fullgas osv..sen har jag ett mindre läckade i nån kylare så jag får fylla på vatten med jämna mellanrum. Så jag undrar också vilken kylartätningar kan jag använda mej utav i skotern?

Tack på förhand MVH/Robin
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Är det bara skum eller "kokar" det i expansionskärlet. Dvs bublar som i pannan när du kokar potatis. Även om motorn inte är varm. Är det så är inte motorn tät vid förbärnningsrummen, troligen toppen.
 

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Är det bara skum eller "kokar" det i expansionskärlet. Dvs bublar som i pannan när du kokar potatis. Även om motorn inte är varm. Är det så är inte motorn tät vid förbärnningsrummen, troligen toppen.
Det blir bara skum, vitt skum nästan som vispad grädde...:confused: och alla packningar är ju bytta, så ett läckage där vore nästan omöjligt.
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Kan du kolla komp i cylindrarna eller provtrycka vatten behållaren så hittar du säkert felet.