Skulle du ha köpt din egen maskin om du sökt en sådan som begagnad?

Skulle du köpt din egen maskin som begagnad ?

  • Ja, skulle ha blivit helnöjd !

    Röster: 64 81,0%
  • Ja, men skulle sedan ha blivit besviken på skicket.

    Röster: 6 7,6%
  • Nej, skulle inte köpt den.

    Röster: 9 11,4%

  • Totalt antal som röstat
    79

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Hej.
Efter en liten disskussion med kollegor om begagnad snöskotrars och dess skick. Hur tycker du att din egen maskin står sig?

Frågeställning.
Du är intresserad av en snöskoter och hittar en maskin till salu. (Den modell du just nu har) Förutsätt att pris och mil är typiska för modell och ålder. På så sätt att inte det ska vara avgörande. På de rimliga/vanliga sätt du bedömmer skicket vid ett köp skulle du ha köpt din egen maskin ?

Förhoppningsvis finns en ömröstning i denna tråd. Om jag lyckats...
/ Johan
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
RMK:n som jag hade förra året skulle jag köpt igen utan att blinka, med tanka på pris och skick den var i kanon fin maskin.


Just nu på jakt efter ny så svårt att säga än...
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Det var lite mer att göra på min skoter än vad jag hade räknat med, delvis på grund av min egen okunskap om skotrar.
Men jag väntar fortfarande på tillräckligt med snö för att testa den, men jag skulle nog köpa samma skoter igen med tanke på priset och skicket.

Men som den är idag, utan provkörning.. javisst skulle jag köpa den.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Enda skotern jag ägt, som jag skulle köpa "av mig själv igen", är M8an... resten har inte mått så bra (kanske därför jag alltid sålt dom i delar :p)
 

gonred

Välkänd medlem
1 sept 2010
136
0
6
Boden
Jag gör de ordinarie servicarna, annars använder jag grejorna och det rejält...

Skulle aldrig sälja min skoter till någon jag känner, än mindre köpa den själv.
 

froomelom

Välkänd medlem
1 sept 2008
342
1
16
lule
som den är nu så hadde jag blivit besviken på skicket. men om en vecka ( då jag fixat den) hadde jag nästan gärna betalt överpris för den ( i vanliga fall föredrar jag billigaste å rackligaste av modellen jag söker istället för en som SER fin ut men kostar mkt mer)
 

Roothen

Välkänd medlem
10 okt 2010
182
0
6
Delsbo
ja skulle inte köpa min som den är idag, motor å boggie ligger utanför skotern, rivit isär kåpan till kedjan å snart hela variator härvan... men om en vecka då skulle ja kunna köpa den för.. ja lätt för en 40+ iaf!