sks 700 -2003

snowblast

Aktiv medlem
1 jan 2000
76
0
6
46
Docksta sverige
En kompis har en sks 700 -03 som har *****s sen den dagen han köpte den.
skotern börjar att gå dåligt efter ett tag, går orent som faan & vill ej varva ut, han får ingen support av polaris handlaren så vi har provat rengöra gasaren & bestyckat ner efter tabell (500 meter ö hav) men utan resultat:SUCK.
har någon annan haft detta problem ????
 

Häggroth

Välkänd medlem
1 aug 2004
188
0
6
41
Kiruna
www.system-1.se
snowblast skrev:
En kompis har en sks 700 -03 som har *****s sen den dagen han köpte den.
skotern börjar att gå dåligt efter ett tag, går orent som faan & vill ej varva ut, han får ingen support av polaris handlaren så vi har provat rengöra gasaren & bestyckat ner efter tabell (500 meter ö hav) men utan resultat:SUCK.
har någon annan haft detta problem ????
Kontakta generalagenten och hör vad dom har att säga.. att handlarn inte ger någon support är skandal.. jag hade ett liknande problem på min pro x2:a då var det tätningen runt soppaslangen vart den går in i tanken som hade lossnat..
 

Ockelbo300s

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
16
Ockelbo
Lite hjälp

Jag har oxå en 700 SKS-03. Hade liknande problem när det blev varmt. Märkte snart att det var NGK-stiften som strulade eftersom jag bytte tillbaks till original stift (Champion) och det upphörde (den går nu som en klocka) :) !

Champion stiften kan vara lite svår att få tag på, men jag tror de har dem hos RINAB!

Har han bytt tändboxen? Det är en garantigrej på alla 700/800 -03, den bröt tändningen vid lite för låg motortemp.

Lycka till!
 

snowblast

Aktiv medlem
1 jan 2000
76
0
6
46
Docksta sverige
700 sks -03

tändboxen har vi bytt,men inte provat andra stift så än finns det kanske lite hopp.
Har du haft problem med att remmarna smäller av eller nöts ovanligt mycket??
 

Ockelbo300s

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
16
Ockelbo
Japp, jag gjorde av med 2-3 remmar första säsongen, i fjol gick inte någon rem sönder. Remmarna delade på sig på så viss att korden släppte från gummit. Jag fick ut en ny på garanti av min handlare, då det uppenbart var tillverkningsfel.
 

Micke1

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
Flytta ned bränslepumpen så att den sitter lika som på -04 modellerna.
Vet om några fall med trilskande -03 SKS/RMK där detta löst problemet.