Skotta snö med atv?

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Sv: Skotta snö med atv?

canam känns mer prisvärd för min del, för att det är brp, så enkelt är det.

en rättelse, priset för terrängreggad canam jag fick, var utan plog 75000kr, och det var canam 400.

jag vet inget om kymco utom att de gör trevliga moppar. så där kan jag inte säga nåt. men hade det inte suttit i pengarna, så hade jag köpt en can am 800 terräng, och kört en quad eller brp spider på landsvägen =D

Nu blev det i mitt fall gåsen för det var bästa priset, och jag är nöjd.

Det som kan få mig att luta mot kymco i ditt fall, är väl utifall att det är som åf sa här att man kan inte få en vägreggad canam utan konstant 4wd, det hade jag inte godtagit.


Men kolla upp lite mer vad du får i garantier osv. finns ett bra atv-forum också där du säkert kan få mycket info om kymco. där har jag fått otroligt bra hjälp med gåsen. =D
 

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
Sv: Skotta snö med atv?

Can-amen är en fin maskin för väg och terräng, men vad jag har hört så har can-am haft problem med att fyrhjulsdriften som inte vill låsa framdiffen, men dom ska ha fixat det till i år.
Och kymco är inga dåliga fyrhjulingar, dom håller samma klass som dom stora märkena. Deras 400 har samma motor som arctic cat 366, det är kymco som tillverkar dom motorerna. :biggrin1:
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Sv: Skotta snö med atv?

Can-amen är en fin maskin för väg och terräng, men vad jag har hört så har can-am haft problem med att fyrhjulsdriften som inte vill låsa framdiffen, men dom ska ha fixat det till i år.
Och kymco är inga dåliga fyrhjulingar, dom håller samma klass som dom stora märkena. Deras 400 har samma motor som arctic cat 366, det är kymco som tillverkar dom motorerna. :biggrin1:
Det problem canam hade med diffen fram var enligt åf här, att viskodiffen förut fram till 07-08 tror jag behövde börja spinna innan den slog till, man var tvungen att gasa så det spann innan. men ska vara löst till 09.
(Enligt åf här alltså)