Skotrar på blocket....

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
ordet "blo cket.se" blir censurerat automatiskt... Precis som j*vla blir ***** om man skriver med ä ;) Angående annonsen så vette fan, en väldigt lågt siktande scam isåfall men de e klart att de är lite skumt att man inte kan spåra...
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Ja det är ju också lite skumt att han ska kapa bort tunneln om man köper den hel, förmodligen tar han med chassi nummer mm. Det verkar ju som att den är stulen eller så är säljaren bara allmänt knepig.
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Jo va lite slö i huvet när jag kollade annonsen såg jag nu. Han menar alltså att han ska sälja en 06a för 10 papp, som dessutom inte har några skrivna defekter?!
Och även om han inte har nån anledning att ljuga om det men motorn har alltså gått 1500 mil på tre år, det är ju bara konstigt :confused: Men ja de skulle ju motivera en stor prissänkning men vafan, 10 papp :rolleyes:
Skulle även vara roligt att höra motiveringen till varför han ska kapa chassit "bara så att den inte kan gå i trafik igen", vi snackar alltså troligtvis om antingen stöld eller snarare försäkringsbedrägeri...
 

RilleJ

Välkänd medlem
26 dec 2008
304
0
16
Piteå
Det är säkert nån som köpt ut nån skrotad maskin för att sälja då,
annars skulle han nog inte va så brydd om den kom i trafik eller inte.. :hmmmm:
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Det är säkert nån som köpt ut nån skrotad maskin för att sälja då,
annars skulle han nog inte va så brydd om den kom i trafik eller inte.. :hmmmm:
Den ser dock väldigt oskrotad ut på bilden och han nämner inget om nått som e skadat i annonsen, men skriver att motorn går fint, dvs ingen skuren motor heller. Om det stämmer givetvis då...
 

dahlqvist_

Välkänd medlem
4 feb 2008
418
0
16
Fällfors, Skellefteå
Som det verkar ska han sälja en helt fungerande skoter i delar, dessutom till ett väldigt lågt pris.:hmmmm: Kan ju tänka mig att om man skulle få köpa hela (med chassienummer) och ringer o ska försäkra/registrera den så är den stulen/skrotad
 

Mats_

Välkänd medlem
2 jan 2006
400
0
16
Det är en skoter köpt av ett försäkringsbolag därav kan den ej tas i bruk igen.
 

frugansover

Välkänd medlem
5 okt 2008
138
0
16
Piteå
Det är en skoter köpt av ett försäkringsbolag därav kan den ej tas i bruk igen.
Hur vet du att just den skotern är det?

Vet att foxarna brukar gå av under drivaxeln.... har vart med om att svetsa några foxar som gått av, men det värkar för bra för att vara sannt.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Hej,

Ogillar skarp folk som kastar skit på folk de inte känner.

Vet vem han är, träffat han personligen samt köpt två skotrar utav firman.
De kapar av tunneln pga av att de (precis som står i annonsen) vill att man ska kunna ta skotern i bruk igen.

Detta just pga att skotrarna är inlösta av försäkringsbolag.

(Och just att man ska kapa av tunneln, den iden gav jag honom då han först ville att jag skulle lämna hela chassiet. Men de vill ha kvar chassie nummret som sitter på bandtunneln)

Hoppas detta rätar ut några frågetecken.

Han har även sålt en edge på blocket i delar.

Anledningen till att skotrarna står i västerås är att han jobbar på en bilskrot där,
så de plockar även in en skoter då o då medans de är ute o hämtar upp bilar.

Vh Rasmus
 

Mats_

Välkänd medlem
2 jan 2006
400
0
16
Hej,

Ogillar skarp folk som kastar skit på folk de inte känner.

Vet vem han är, träffat han personligen samt köpt två skotrar utav firman.
De kapar av tunneln pga av att de (precis som står i annonsen) vill att man ska kunna ta skotern i bruk igen.

Detta just pga att skotrarna är inlösta av försäkringsbolag.

(Och just att man ska kapa av tunneln, den iden gav jag honom då han först ville att jag skulle lämna hela chassiet. Men de vill ha kvar chassie nummret som sitter på bandtunneln)

Hoppas detta rätar ut några frågetecken.

Han har även sålt en edge på blocket i delar.

Anledningen till att skotrarna står i västerås är att han jobbar på en bilskrot där,
så de plockar även in en skoter då o då medans de är ute o hämtar upp bilar.

Vh Rasmus
Precis så ligger det till, även jag är bekant med han.