skotrar i skidspår.

loffe

Välkänd medlem
3 mar 2008
332
0
16
ume
Satt och såg slutet på vasaloppet nu på morgonen och blev som förundrad över skotern som hela tiden körde framför skidåkarna rätt på spåret. Vasaloppet är ju typ skidåkarnas ultimata tävlingen och dom dyrkar den som om det vore nån högt uppsatt gud. Hur kan dessa personer tillåta att en skoter ligger och åker framför ledarna bara för att få filma. Skidspåret far ju åt h-vete skulle man kunna tycka, eller är detta bara ett påhitt för att dom vill slippa konkurerara om dom fina lederna som dom brukar dra upp i skogen?

Vad anser ni om denna dubbelmoralen? Har dom någon specialskoter som inte gör några synliga spår av sin framkomst kanske?
 

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Jag tror dom har 13mm kammar eller liknande på skotern. Sen kör dom nog inte direkt ovanpå skidspåret, kanske lite utanför så dom inte förstör.
 

loffe

Välkänd medlem
3 mar 2008
332
0
16
ume
Jag tror dom har 13mm kammar eller liknande på skotern. Sen kör dom nog inte direkt ovanpå skidspåret, kanske lite utanför så dom inte förstör.

Dom körde rätt på spåret och under den tiden jag såg så körde dom även om klungan och på så viss korsade flera andra spår samt att det sprutade snö efter skotern då den accelerade.
 

PontusS

Aktiv medlem
14 feb 2009
70
0
6
Hälsingland
Och likaså så körde de ju så förbannat långsamt så en del åkare fick ju stanna in! Vafan bättre att filteamet kör i förväg och zoomar in åkarna istället. ***** idioti!
 
B

Biosteel

jo de va så ***** jobbigt att ligga bakom skotern i skidspåret =) tur de finns internet på mobilen så man kan skriva medans man e med i vasaloppet ;)
 

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Spåret är ju så ***** hårt så de blir knappt nå spår från skotern.. Sen kör han ju brevid där det inte är nå spår dragna.. Åkte själv en bit i spåret idag :D
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Blir nog svårt att få direktbilder från täten om dom skulle ha en skidåkare som filmade dom. ;)
Men den egentliga orsaken till varför det körs skoter, är nog att åkarna själva vill att deras sponsorer ska synas på bild.

Sedan så tror inte jag att dom flesta skidåkande skoterhatarna finns i vasaloppspåret, utan dom träffar vi ute på vinterlederna i fjällen.