Skotrar är skit :) Dela med dig av fel, ras, neg. synpunkter på oavsett märke

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
"Var tunga, drack mycket"

Noterar att du skriver i "dåtid", menar du då att det inte finns några nackdelar på nyare polaris?

jag menar från o med förra året då polarisarna var 20kg tyngre än tex ski-doo sen så har bla assaulten varit väldigt törstig men nu har dom nytt chassie o ny motor så om dom har problem med törsten fortfarande får vi veta denna vinter då det kommit tillräckigt med snö

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Som en skoteruthyrare sa till några kunder som frågade om han inte hade Yamaha:

Yamaha, inge å ha, om man nånstans ska... :)

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
2
38
Selet
Som en skuteruthyrare sa till en bekant som skulle hyra pulka för kanske tio år sedan när arctic hade problem med motorerna... "Ni har väl ingen grön skoter va?"

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Skotrar överhuvud taget är HELT värdelösa. Säg mig en maskin som är helt slut efter 1500-2000 mil. Kostar en förmögenhet och är värd en klase bananer efter 3 säsonger. Alla andra fordons slag har man testförare till som sorterar ut ev problem. Icke med skotrar där tar man konsumenten och använder dom ungefär som en offeranod på en båtmotor. En större ekonomisk katastrof går egentligen inte att hitta. Mina mil kostnader har ibland legat på 500 kr milen och jämför man med bilvärlden så skulle man kunna köra en Rolls Royce i Guld.

Men samtidigt det roligaste underbaraste som går att köra med förbrännings motor och mina kostnader sorteras under nöjekontot då jag slutat med vin å kvinnor :weird:

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
37
arctic = bör ej köras under skärtorsdag
skidoo = demo ex av lynx eftersom dom ska köra på nya plattformen 1 år före.
lynx = förbättrad ski-doo

Ante85

Aktiv medlem
29 jan 2008
64
0
6
Boden
Artic = Älskar soppa och olja
Skidoo = Missbrukar vevar och kolvar :)
Yamaha = Bör brukas på somarn ;)

Norrlänningen

Välkänd medlem
4 dec 2010
290
0
16
Gävle
Skotrar i synnerhet är bara skit. Jag hälpte en bekant att köra in ett tiotal skotrar som skulle användas till uthyrning under vintern. Efter tre-fyra mil så började en av dessa eländen att brinna under huven, och det roliga är att ingen brydde sig. Man förväntar sig liksom inget bättre. Hade jag köpt en bil för samma summa pengar och den jäveln hade börjat brinna så hade jag absolut reagerat, men skoterjäveln brann - vi skottade snö under huven och bogserade skiten till garaget. Typ som att inget hänt.
Jag reflekterade över situationen först ett par dagar senare. :D

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Arctic Cat: Stenåldersskotern som fortfarande säljs som "det senaste"
Lynx: Finsk skoter på finska, svettig, full och tung
Ski-Doo: Inte bara bensin och olja dom förtär på löpande band, remmar, kolvar vevaxlar är tydligen inräknade
Polaris: Gör om gör rätt
Yamaha: För mycket skrivbord, för lite fält. Fortsätt med syntharna

R

räsern

Yamaha- Har den enda skotern där det står att den inte får köras utanför leden, Tror det var någon srx eller något kan inte riskokare på frihand
Artic cat- Perfekt för dig som har mycket tid i garaget
Polaris- Trailing armar FTW! Stenålders skoter, kommer alltid vara
Skidoo- Tycker om att inte vilja starta
Lynx- Äter rem

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Yamaha: skramlaha, vinner ingen skönhetstävling, håll er till pianon o flöjtar för h**vete!!

Ski-doo: remkåta j*vlar

Artic cat: Artic crap!

Polaris: släng på 52s kam så har du en lämplig jordfräs för potatislandet!

Ockelbo: Äckelbo

Lynx: Bara ett läge, full gas motorras!

Inge illa menat, bara för skojs skull, om nu inte ni fattade det ;D

Last edited:

lumberjack

Medlem
24 feb 2011
18
0
1
Ockelbo. Byggde en sportskoter som var skit (Lazer). Monterade i Wankelmotorer i någon modell. Bränslet rann genom om man mot förmodan fick igång dem.

Raid. Byggde lufttäta huvar så att motorn slapp få syre.

Aktiv. på Alaska satte man på en bättre matta (XP). Enda skotern som drog sämre än denna var vanliga alaskan i dåtidens arbetsskotertest. Gjorde en exportmodell av snotic (snofury) som fick skeppas hem från staterna igen då ingen over there var intresserad av dessa.

Diana. Motortillverkarna förbjöds att sälja motorer till diana av ockelbo, med resultatet att man tvingades köpa skitmotorer.

kawasaki. Gick som fa... trasig igen.

John deere. Måste ha varit dålig. snö tyckde de inte om i alla fall.

crescent. Gick tillbaks till att tillverka cyklar då man tydligen var bättre på detta.

AMF. "Långselare" Bara namnet....

sinus. Såldes på OK (om någon såldes vill säga).

Har jag glömt någon?

Last edited: