Skotervisning i Åkullsjön (Robertsfors) 7 Februari kl 10-14

Phyxius

Välkänd medlem
2 jan 2007
380
1
16
Västerbotten
Nu på söndag, 7:e februari kl 10-14, så annordnar vi skotervisning i Åkullsjön som ligger två mil innanför Robertsfors. Väderprognosen säger -4 och sol så det blir förhoppningsvis en riktig kanondag. Kommer du? :)

Mer info och vägbeskrivning finns på www.robertsforsskoterklubb.se

 

RobbanSWE

Välkänd medlem
14 jun 2009
563
9
18
Umeå
Hej

Finns det några som är sugna att köra från umeå?
Jag funderar på att göra det men osäker på om jag hittar.

Mvh:Robert
 

Phyxius

Välkänd medlem
2 jan 2007
380
1
16
Västerbotten
Hej

Finns det några som är sugna att köra från umeå?
Jag funderar på att göra det men osäker på om jag hittar.

Mvh:Robert
Osäker på hur du enklast tar dig upp med skoter från Umeå, så därför låter jag bli att ge dig någon vägbeskrivning. Kommer du med bil så är det absolut lättaste att åka E4 till Sikeå och sen svänger du av mot Robertsfors och kör ca 2.5 mil tills du kommer till Åkullsjön. Alternativ Kan man köra inlandet via Bullmark och sen viker man av mot Åkullsjön strax innan man kommer till Västra Sjulsmark.
 

Phyxius

Välkänd medlem
2 jan 2007
380
1
16
Västerbotten
Nån som har koll på hur man kör Tavelsjö - Åkullsjön?
Skulle tro att Tavelsjö-Mickelsträsk-Botsmark-Åkullsjön är den bästa vägen. Har ingen koll på ledstatus första biten men från Botsmark till Åkullsjön så är den garanterat bra. Hoppas ni dyker upp! :)
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Jag kommer nog att dra släp till Botsmark och köra därifrån till Åkullsjön. Nån som vet var man bäst parkerar bil & släp i anslutning till leden i Botsmark?
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Summering av dagen:

1) Massor med folk!
2) Skitkul att köra nya, moderna skotrar!
3) F*n vilken dinosaurie jag åker omkring på!
4) Habegär!

Dagens höjdpunkter tyckte jag var: Polaris Rush och Lynx Rave E-tec. Men skulle jag välja en enda maskin, sett till mina behov, så blev det nog en Lynx Xtrim 600. Eller möjligtvis en Nytro xtx.
 

Phyxius

Välkänd medlem
2 jan 2007
380
1
16
Västerbotten
Ja det var en riktigt grym dag! Tror vi prickade in årets bästa dag vädermässigt sett. Gissningsvis så hade vi nog 400-450 besökare under dagen.

Rushen och X-trimen var riktigt fina men Nytron som Fransson hade med sig var helt makalös måste jag säga. Den gjorde verkligen skäl för sin förkortning "SE" för den var verkligen special. Det var en Nytro RTX SE med förlängning från OFT (A'la XTX) och 44mm matta. Lite godis under huven gjorde att den gick riktigt fint. Fjädringen var ruskigt bra! Min egen Nytro med vanliga Fox Floats är inte ens i närheten. Coolast av allt var nog "launch controll" som typ F1-bilar har. :)

Kul å träffas förresten, Erik! :hello:

Finns lite bilder i galleriet på www.robertsforsskoterklubb.se