Skoterval 10k

KexK

Aktiv medlem
Jag skulle behöva lite hjälp med skoterval. Är en yamaha et 340 -83 med nya tändstift, ny rem, ny olja, nya bensinslangar, nytt filter, nya glidklackar i variatorn och ny gaswire värd 8000 (kan kanske pruta lite) eller är det smartare att köpa en polaris xcr 440 (med trasigt tändningslås :S ) för 15000 ? Jag kommer väl att åka ganska mycket och det är inte de bästa lederna här omkring, plus att kan bli ganska mycket lössnö på vissa ställen. Finns även en polaris indy 500 efi -93 för 10000 och en yamaha phazer II (fulaste skotern som har tillverkats) för 12000 i närheten. Jag har inte lust att punga ut med allt för mycket på grund av att jag pluggar och så är det ett bilköp på gång, jag har väl ca 25000. Tack på förhand! Vill helst hålla mig runt 10000kr på mitt skoterköp.
 
E

eMe181

Sv: Skoterval

Köp XCR! men setill att den går starta när du köper den... ET är totalt kass som maskin när det kommer till tuffare förhållanden ifall det inte är den långa varianten...

440:n har även ganska mycket att köra med.
 

KexK

Aktiv medlem
Sv: Skoterval

Okej. Tycker att xcr:en är lite väl dyr kanske, den går att starta man ska tydligen bara ta isär en kontakt under huven. Jag har hört att efi brukar kunna krångla stämmer det? Vilken är bäst och mest prisvärd? Det dök även upp en polaris indy trail - 87 för 6000 bvsa där beskrivningen är att den startar och går men behöver lite omsorg, följer med en extra 10 boggi från 00. Behöver verkligen hjälp så att jag inte gör bort mig. Tack på förhand.
 

kipper30

Välkänd medlem
5 apr 2011
276
0
16
Arvidsjaur
Sv: Skoterval

Annars så kan du få köpa min Polaris xc 500 -99 med 109 hk 32 mm kammar, handtags och tumvärmare, fatbarstyre. Startar ALLTID! Och då menar jag det!

Pris: bud