Skoteruthyrning i/runt jämtlandsfjällen?

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
29
Dvärsätt
Tjena!

Jag har råkat ut för en olycka och det blir troligen så att jag inte hinner köra något mer hemmavid i vinter, så jag och farsgubben tänkte åka upp i fjällen i Jämtland/närliggande och hyra åtminstone en skoter. (har ju min egna)

Jag tycker dock att det är väldigt dåligt med information om uthyrningar, priser och logi på nätet... :weird:

Är kanske jag som är dålig på att leta, men jag tänkte kolla om någon har något tipps på vart man ska hitta bästa körningen? "Utflykten" kommer bli runt början på April.
Jag är inte van att köra i fjällen och kan mycket lite om förhållandena i snön vid den tidpunkten... :/

Men om någon har något bra tipps på vart man kan åka med roliga ställen för mig som kör en kort 600, jag är dock inte rädd för att gräva, om det finns någon lössnö vid den tidpunkten i fjällen? :hmmmm2:

Tacksam för alla tipps! :ciao:

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
824
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Kolla med fjällgården i åkersjön, där finns ju både uthyrning, boende och bra åkning. April ska inte vara nåt problem att åka. Tror även det finns en uthyrare/guide i Jormtrakten nånstans. Kolla blocket, har för mig att jag såg nån annons där för ett tag sen.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.289
1.112
113
Stora Blåsjön
Ska du upp till jorm/blåsjön så har du SGT i Gäddede som hyr ut skotran. Finns rmk 600or 2012or och någon rmk 800 också och säkert några korta/mellan också.
Boende finns i både jorm och blåsjön.

Toien

Medlem
17 jan 2012
16
0
1
I Storlien finns det 2 st uthyrare, och det är ganska bra åkning runt omkring. Även boende till humana priser finns där. Hör av dig om du vill ha närmare info angående hyra och boende.