Skotersugen

ugglan

Aktiv medlem
5 aug 2013
54
0
1
Ludvika
Börjar bli sugen på en ny skoter men jag vet inte vilken. Har en budget på ca 40 000 kr. Jag är ett Polarisfan men vill testa nåt annat märke. Ingen Yamaha! Nån som vet vilken skoter som passar mig?
 

Alpine

Aktiv medlem
19 sept 2010
66
0
6
Finland
Tror att en Rev skulle vara något isåfall :) köpte min rev 600sdi under förra vintern, otroligt nöjd hittils. Med 44mm och neddrevad 2 kugg så är det en jävligt kul maskin för både led och att leka i lössnö med! :)
 

ugglan

Aktiv medlem
5 aug 2013
54
0
1
Ludvika
Vill ha en iq men jag har hört att dom drar en j*vla massa onödig bensin så jag vill ha en som inte drar hur mycket som helst
 

Alpine

Aktiv medlem
19 sept 2010
66
0
6
Finland
När vi Var i lappland och åkte drog min 17-18, vet inte dock vad iq dricker, men betydligt mera iallafall.
 

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Om du idag åker xcr så tror jag inte du ska behöva oroa dig om bränsleförbrukningen ;)

Personligen skulle jag skaffat en Crossfire av så ny årsmodell som möjligt om jag skulle köra mer led än jag gör idag.
Fram till 08 är de 136" å 09 blev de 141" matta.
Kommer aldrig att skaffa en kort igen iaf.

Mvh Erland
 

ugglan

Aktiv medlem
5 aug 2013
54
0
1
Ludvika
Om du idag åker xcr så tror jag inte du ska behöva oroa dig om bränsleförbrukningen ;)

Personligen skulle jag skaffat en Crossfire av så ny årsmodell som möjligt om jag skulle köra mer led än jag gör idag.
Fram till 08 är de 136" å 09 blev de 141" matta.
Kommer aldrig att skaffa en kort igen iaf.

Mvh Erland
Vad menar du med att jag inte ska oroa mig om bränsleförbrukningen?
 

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Japp, en 90-talstrippel drar i regel mer än vilken nyare skoter som helst.

Har skrivit de förr å skriver de igen: begriper inte varför folk fortsätter att oroa sig för bränsleförbrukningen.
De allra flesta som oroar sig är dessutom av den typen som helst vill hoppa å leka med sin skoter, dvs inte alls snålköra och därmed kunna utnyttja en maskin som går snålare.

Oroar man sig för soppaförbrukningen i samband med ett skoterköp bör man nog överväga skoterköpet överhuvudtaget.

Mvh Erland
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Japp, en 90-talstrippel drar i regel mer än vilken nyare skoter som helst.

Har skrivit de förr å skriver de igen: begriper inte varför folk fortsätter att oroa sig för bränsleförbrukningen.
De allra flesta som oroar sig är dessutom av den typen som helst vill hoppa å leka med sin skoter, dvs inte alls snålköra och därmed kunna utnyttja en maskin som går snålare.

Oroar man sig för soppaförbrukningen i samband med ett skoterköp bör man nog överväga skoterköpet överhuvudtaget.

Mvh Erland
De behöver inte handla om pengar utom om räckvidd.
Jag vill kunna köra långt till ett bra ställe leka hela dagen och sedan åka hem utan att behöva tanka.
Att åka E-tec ger en stora friheter som man inte haft annars.