Skoterstölder

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Har skotern ute på annons och efter att ha fått fälgarna till bilen stulna i somras när den låg på blocket är jag lite nojjig...

Har fått ett sms från ett amerikanskt nummer +1 på lite krasslig svenska och blivit ombedd att maila svar till en angiven e-post adress (eventuellt skickat från en sms tjänst??)

Finns det några varningstecken och vanliga tillvägagångssätt man ska passa sig för?

GPS tracking och ordentliga lås tänker jag mig är bra grejer men det hjälper ju bara när tjuven faktiskt är på plats..
 
Last edited:

Power82

Välkänd medlem
6 feb 2014
146
0
16
Solna
Tja

har fått liknande sms och mail förr.
Der 100% ute efter pengar eller det du säljer och lovar att betala som dom aldrig gör.

läste om en annan kille som gick på en sådant då han sålde en bil och han blev av med pengar och bilen
Goggla så hittar du säkert fler som har fått liknande sms
 

JanP

Välkänd medlem
16 dec 2013
110
1
18
Hagge
Finns en tråd "sälja skoter med paypal"
Nästan exakt det sOFFe beskriver har hänt mig också.
Efter mycket mejlande skrev jag tillslut att vi har trådar om dem på vårt forum och fick inget mer svar.
 

Nicke..

Medlem
11 nov 2015
24
0
1
Tror mycket på sunt förnuft när man tänker sälja !har fått konstiga mail om att skicka grejorna till England ? (Visste inte att man åker på snö där ) och att betalning sker via paypal dessutom mail på dålig Engelska .