Skotersläp för 3 st 154 :or.. 4p eller 3s

Woody22

Ny medlem
13 nov 2022
3
0
1
53
Skellefteå
Hej !
Har fått förklarat att man kan rymma på en 4p inline 1,85x550 3 st om man lastar den i mitten lite högre från flaket.
Fint att de spårar bakom bilen också.

Sen funderar på en 3s 2m x530.

Hel bakgavel med kåpa går bort då den ivägen vid lastning bakifrån med traktor samt att en såpass lång släp behövs det ej.

Däremot rekommenderad en öppningsbar bakgavel på kåpan är ett +.

Tips 0 kommentarer önskas tämligen fort beställer annars ny till veckan.
 

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
717
80
28
Norderåsen
Varje gång det pratas om inline så nämns det alltid att det är så bra att de spårar bakom bilen, jag funderar vad ni kör för bilar egentligen? Ett 4P inline har en spårvidd på ca 180-185 cm, en Volvo V90 har en spårvidd på 161 cm. Knappast så att den spårar bakom en vanlig bil, men vad vet jag...
 

Woody22

Ny medlem
13 nov 2022
3
0
1
53
Skellefteå
Är väl mer att den tar mindre vind emot samt inte tar så mycket plats på vägen som outline..
Provkört svågerns inline 370 -10 men tyckte den var lite svår att se i mörker vars man hade den vid fickparkering...
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.462
375
83
Malå/Adak
Skulle jag köpa släp skulle jag stirra mindre på märket och mer på vagnen.
Efter att ha kört med en bladfjädrad båtvagn i några år så skulle det inte falla mig in att köpa något annat än en bladfjädrad släpvagn om jag skulle köpa nytt!! Snacka om att gå fint bakom bilen! (och med fungerande fjädring slipper man att vagnfan spricker sönder så småningom också

Död åt gummitorsionsfjädring, länge leve bladfjädringen!!! =)
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Hej !
Har fått förklarat att man kan rymma på en 4p inline 1,85x550 3 st om man lastar den i mitten lite högre från flaket.
Fint att de spårar bakom bilen också.

Sen funderar på en 3s 2m x530.

Hel bakgavel med kåpa går bort då den ivägen vid lastning bakifrån med traktor samt att en såpass lång släp behövs det ej.

Däremot rekommenderad en öppningsbar bakgavel på kåpan är ett +.

Tips 0 kommentarer önskas tämligen fort beställer annars ny till veckan.
Hur ska du få plats med de 2 främre på ett 1,85m släp? Kör med ett 220x490 släp och det är då inte mkt plats kvar när man kör upp båda skotrarna med skidorna framåt. Att få plats med 3 på ett smalare släp där man har kåpa som bara är 60cm längre tror jag blir tufft. :)
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.850
99
48
Skellefteå
Skulle jag köpa släp skulle jag stirra mindre på märket och mer på vagnen.
Efter att ha kört med en bladfjädrad båtvagn i några år så skulle det inte falla mig in att köpa något annat än en bladfjädrad släpvagn om jag skulle köpa nytt!! Snacka om att gå fint bakom bilen! (och med fungerande fjädring slipper man att vagnfan spricker sönder så småningom också

Död åt gummitorsionsfjädring, länge leve bladfjädringen!!! =)
Jag får hålla med JAAG här. Efter att ha lånat en vagn med bladfjädring så blev jag också postivt överaskad över den fina gången. Framförallt när vagnen var tom eller bara lätt lastad. Det var en TIKI skotervagn med kåpa. Respo har väl också bladfjädring tror jag, men däremot inte 3S eller 4P.
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Jag får hålla med JAAG här. Efter att ha lånat en vagn med bladfjädring så blev jag också postivt överaskad över den fina gången. Framförallt när vagnen var tom eller bara lätt lastad. Det var en TIKI skotervagn med kåpa. Respo har väl också bladfjädring tror jag, men däremot inte 3S eller 4P.
Respo kör med bladfjädring, kör själv en sån och kan hålla med om att de går riktigt fint.
 
Reactions: mattgojohn

Woody22

Ny medlem
13 nov 2022
3
0
1
53
Skellefteå
Någon som har en 3s 2mx530 eller 550 ?
Är den mycket bredare går tyngre än 4p 1,85 ?
Rymms det betydligt lättare 3 skotrar i den ?
bättre invändigt flaket än 4p över hjulhusen
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Någon som har en 3s 2mx530 eller 550 ?
Är den mycket bredare går tyngre än 4p 1,85 ?
Rymms det betydligt lättare 3 skotrar i den ?
bättre invändigt flaket än 4p över hjulhusen
Fortfarande för smal med den längden på vagn för att det ska gå smidigt. Rita upp på marken hemma o rita in skotrarna så ser du om det får plats.
 
Reactions: mattgojohn