Skoterrelaterad tatuering

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Har fått order av frun att utsmycka en av armarna med "en" tatuering.
Beställningen består dock av en hel sleeve, vilket gör att jag måste komma på vad jag vill ha...

Jag har ett gäng detaljer som jag vet att jag vill ha med, men jag skulle även vilja ha en skoter där någonstans då det har varit en del av mitt liv sedan jag var i tioårsåldern.

Ett par av detaljerna som är spikade:
Ledkryss
Turboaggregat

Jag funderade länge på om jag verkligen skulle föreviga en skoter, utifrån att man inte vet hur dom kommer att se ut om tio år med dagens utveckling-men samtidigt är det ju ett minne av nutiden, så hittar jag ett snyggt motiv så...problemet är att hitta ett urval av skotermotiv öht.

Är det någon som har ett roligt förslag?
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Det är ju väldigt svårt att komma med tips angående en tatuering då det är mycket personligt och något man antagligen kommer få gå med resten av livet.

Men en idé skulle ju kunna vara om du har två korsade kolvar med vevstakar bakom turboaggregatet?

Typ så här fast turboaggregatet istället för skallen.http://www.pixbox.se/pic_show_id33025557.html
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Det är ju väldigt svårt att komma med tips angående en tatuering då det är mycket personligt och något man antagligen kommer få gå med resten av livet.

Men en idé skulle ju kunna vara om du har två korsade kolvar med vevstakar bakom turboaggregatet?

Typ så här fast turboaggregatet istället för skallen.http://www.pixbox.se/pic_show_id33025557.html
Jo, jag är klar över att det är svårt med förslag på någon annan.
Det jag sliter med är att det är så förbaskat svårt att hitta bilder på skoterrelaterade tatueringar öht som man kan få idéer från. =P
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
den va jäkligt snygg ogge95!
Tack, inte jag som ritat, men en bekant har nästan precis den där in tatuerad på ryggen :)


Jo, jag är klar över att det är svårt med förslag på någon annan.
Det jag sliter med är att det är så förbaskat svårt att hitta bilder på skoterrelaterade tatueringar öht som man kan få idéer från. =P
Jo det är klart, det är nog lite udda med skotertatueringar. Dock så är jag väldigt sugen på att se hur det kommer bli när du är klar! :bigsmile:
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Denna tycker jag är grymt cool!
Reflekterar dock inte direkt skoter och inte på stället du ville ha den ;-)ImageUploadedByTapatalk1335575081.759021.jpg
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Denna tycker jag är grymt cool!
Reflekterar dock inte direkt skoter och inte på stället du ville ha den ;-)
Ja, den där var djävligt frän!
Kanske inte exakt vad jag söker, men en bra idé att spåna vidare från.
Mitten på juli är deadline, för dåförst fanns det tid hos tatueraren-så jag har en stund kvar att fnula ihop något.

(note to self-gå igenom gaddad.se galleriet igen vid tillfälle...)
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
jag såg en grymm skotertatuering i nån skoterfilm han hade tatuerat in en skotermatta runt armen typ som en tribal fast med skotermatta :)
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Är det du som gjort den där eller hittade du den bara på sidan? Hur hittar jag till den på gaddad.se?? Riktigt cool var den.
Hittat den på gaddad tidigare och räcker numer att googla öhlin tattoo och så hittar man den :)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Ja, just det-efter första sittningen blev det till slut så här iaf! :)
Sjukt nöjd så långt, nu ska jag bara på ett återbesök framöver för lite kompletteringar...kanske man skulle börja med armen som frun beställde? *fniss*



Kanske man skulle dra ner lite på lördagsgodiset också för att bli av med handtagen runt midjan btw... =P





Trist att det blev så mycket blänk i bilderna, men å andra sidan är tatueringen bara några dagar gammal här, och dessutom insmord-ska prova att komma ihåg att posta ngn bild när den läkt klart.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Ja, det är ådringarna i "brädlapparna" på krysset jag försökte få med-ser förbaskat realtistiskt ut irl! =)
Totalt tog det 5.5h effektiv tid, varav själva ledkrysset drygt 2.5-på slutet var det inte ett dugg kul längre...som tur var hade jag bränt handen rejält tidigare på dagen, så man hade annat än ryggen att fokusera på. ;-)