Skoterräjs i Malmö

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Vansinnesfärd på skoter genom Malmö

Av Per Ek
Först publicerad: 22 februari 2007 20:19
Senast uppdaterad: 22 februari 2007 20:50


Ekipaget for på Regementsgatan, via Köpenhamnsvägen till Triangeln. På ett par minuter. Men vansinnesfärden skedde på ett för Malmö ovanligt fordon – en snöskoter.

MALMÖ. Vid halv sextiden på torsdagen fick polisen in larmet från en ledig poliskollega. Två killar kör som tokiga på en skoter genom centrala Malmö. Ett par minuter senare, utanför Burger King vid Triangeln, fick polisen tag i såväl föraren som passageraren.
– Under mina 32 år som polis har jag aldrig varit med det här, säger Erik Jeppsson vid polisens ledningscentral. Det visar på stor initiativförmåga, men också på noll i omdöme.

Läsarbild: Fredrik Andersson
Männen som körde på skotern är 21 och 22 år gamla. Enligt trafikförordningen är det förbjudet att köra skoter på allmän väg - om man inte bara ska korsa den. De två männen rapporteras nu för trafikbrott.

Enligt uppgifter ska några personer, oklart om det är samma män, ha varit ute och glädjeåkt på snöskotern även under onsdagskvällen men då klarat sig undan polisen.

Reportaget hämtat från:
Sydsvenskan.se


Sydsvenskan.se
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Men ge er.
Nyheten är ju gammal.
Har ni inget bättre för er än att köra missnöjesfickpingis i grupp?

Edit: Det finns ingenting i ovanstående att ge mig en varning för så försök inte ens.
 
R

Robin

Bara jag som undrar vad fan man ska med en SNÖskoter till i Malmö av alla ställen?
 
B

Biosteel

Bara jag som undrar vad fan man ska med en SNÖskoter till i Malmö av alla ställen?
kanske varit i danmark och handlat bärs ;)? ´och är sen påväg hem till norrland :)? en trolig teori haha :D