Skoterorientering

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Kåbdalis har jag hört har en otroligt risig/stenig terräng från folk som tävlat där. Och kommer det inte en riktigt ordentligt dump med snö så är det ordentligt sönderkörar före :/
Tänkte anmäla mig men jag å polarn sket i det för det är lite för osäkert med snömängden.
 

Thincan

Välkänd medlem
11 jan 2010
190
2
18
Kåbdalis har jag hört har en otroligt risig/stenig terräng från folk som tävlat där. Och kommer det inte en riktigt ordentligt dump med snö så är det ordentligt sönderkörar före :/
Tänkte anmäla mig men jag å polarn sket i det för det är lite för osäkert med snömängden.
När ska det ske i kåbdalis?
 

pille

Välkänd medlem
29 mar 2010
135
4
18
Östersund
Någon som vet något om föret i Arjeplog nu när R&S är på g till helgen? 🤗

Skickat från min E6653 via Tapatalk
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Jag var där å scoutade i söndags. Var blötsnö och efter det har de varit plusgrader å regnat. Nu minusgrader... Snabb huvudräkning på detta = betong å värdelöst. Jag är faktiskt inte alls så taggad inför tävlingen :(
 

pille

Välkänd medlem
29 mar 2010
135
4
18
Östersund
Riktigt tråkig och denhär halv dm dom lovar i veckan är väl inte allt för mycket att hurra för 🙌

Skickat från min E6653 via Tapatalk
 

sarrow

Välkänd medlem
1 jan 2000
316
0
16
Gagnef
Vad kör ni med för Gps:er ni som kört backcountry tävling typ ridenseek? Är sugen på en Garmin 276cx
 

Slejp

Aktiv medlem
1 jan 2000
91
4
8
Vad kör ni med för Gps:er ni som kört backcountry tävling typ ridenseek? Är sugen på en Garmin 276cx
Montana 610-680 är ett bra val. 276cx ser lovande ut! någon som har testat den? det enda jag saknar på min montatan 650 är bättre upplösning och lite större skärm. Om det skulle gå att synka med Oakleys airwave hade varit fint =)
 

Slejp

Aktiv medlem
1 jan 2000
91
4
8
Vilka tävlingar kommer köras under 2019?
Provade på ride and seek nu i vintras och det var riktigt roligt.
Ride & Seek, Kåbdalis Backcountry Challange brukar anordnas. Fjällsikten Powder Run, Kör & Sök Moskosel storsatsar och har 30 000kr i förstapris.
Ride & Seek Fortitude är en extremvariant.
 
Reactions: suregom