Skoterns Dag...

JesperL

Välkänd medlem
6 sept 2004
156
0
6
41
Ludvika
Någon som sett något kul eller gjort några fynd??? Var runt till handlarna i Borlänge, Säter och Ludvika, men blev besviken att dem inte hade någon ny Rave hemma... Annars var det ganska bra. Verkar vara många här hemma som teckant sig för yamahas nya 4-taktare.

MVH Jesper
 

mxz 670 HO

Välkänd medlem
31 dec 1999
150
0
6
sundsvall
Jag har varit i sundsvall och tiitat på alla märken och måste säga att det var jäkligt bra!!synd att lynx inte hade dom nyaste skotarna hemma!!
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Fullpackat men ändå tomt...

Packat med folk men dåligt med nya modeller verkar vara det stående intrycket om dagen.
Frågan är om inte handlarna skulle tjäna på att flytta fram helgen så pass att dom hinner få hem dom intressantaste modellerna!
 
E

ejwbegysv

Handlade en uppsättning kläder och lite olja...

Tyvärr en massa fylla vilket är trist..

Jag var i leksand och mora
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Betyg för årets skoterns dag: helt värdelöst....
Ingen av dom nyaste modellerna fanns att beskåda, RMK 900, Fusion 900, M5, M7, MachZ 1000, Summit 1000, R-evo 800 m.m.
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
Flytta skoternsdag till en senare helg då det är snö och alla nya modeller har kommit in..! Däremot så var jag och kolla på en rs vector turbo 220hk.. :D
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Var till Östersund och kollade igår, väldigt mycke folk men få riktiga nyheter! Åkte till Dorotea idag och kollade, trevligt inne på Dorotea Husvagnscenter, funderar att åka dit fler gånger och kolla på skoter!
 

JesperL

Välkänd medlem
6 sept 2004
156
0
6
41
Ludvika
Skoterns dag...

Håller med... Flytta fram det någon helg eller två så dem hinner få hem fler maskiner... Det är ju de ny värstingarna man vill se. Var typ bara yamaha som hade dem flesta modellerna hemma.

Vector med turbo lär ju gå som f-n... Såg en Rx-1 Mtn med turbo förra året Mora... Lät bra manligt. :D

Vi får hoppas på ett bättre skoterns dag nästa år.

MVH Jesper
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Jag var runt i Sundsvall och kollade det var riktigt bra men som tidigare sagt, det skulle vart nån helg senare så alla nya modeller hade kommit in. Jag är från Lycksele från början och har för mig att man kunde provköra några modeller på skoterns dag då men det är många år sedan nu :) I stort så var det en bra dag (Söndag) så nu vill jag bara ha massor pudrig snö.
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Att flytta fram skoterns dag vore både vettigt och lite mindre smart. Om man har som nu, det vill säga sista helgen i oktober, har inte säsongen för handlarna kommit igång riktigt. Man har inte fått in skotrar på reparation och service ännu och inte alltför många maskiner att sätta ihop. (skotrar kommer i kartonger) Alltså, i slutet av oktober har handlare tid med skoterns dag.

Om man flyttade fram kalaset en månad finns visserligen skotrarna på plats, men då har handlarna massor av annat arbete. Så en kompromiss vore på sin plats.. Frågan är bara hur den skulle se ut. För detta års skoterns dag var faktiskt en stor besvikelse sett till vilka modeller som fanns på plats! Men annars var det väl en trevligt helg??