skotern varvar när den står still......

_jk_

Aktiv medlem
31 okt 2010
64
0
6
Har nyss renoverat skotern en Lynx Enduro 700 sp -01 .....och måste då köra in den 20 mil . Jag har kört ca 5 km med den.....men efter att man kört och släpper gasen så att skotern står helt stilla....så börjar den varva upp och ner så att skotern går lite framåt......vad är det som är fel?? blir den för varm eller??


Mvh Jonas
 

Rotaxx

Välkänd medlem
2 apr 2008
466
2
18
Kollat så den inte drar tjuvluft nånstans? Tex insugningsgummin?
 

_jk_

Aktiv medlem
31 okt 2010
64
0
6
jag har testat att spruta startgas runt insugsgummit men har inte hört att den tar tjuvluft...
 

_jk_

Aktiv medlem
31 okt 2010
64
0
6
jepp ska prova när jag fått igång skotern.....mitti allt har den ingen gnista, så börjar fundera på om det är statorn som börjat bråka nu :/ :)
 

_jk_

Aktiv medlem
31 okt 2010
64
0
6
har sprutat med startgas runt variatorn mot packboxen och den verkar då inte dra tjuvluft där :D
Men kan det vara att gasvajern kanske är för spänd så det kommer bensin dit??...för om man trycker in bromsen när den börjar varva så slutar den....:)
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Kolla så du monterat insugsgummina rätt o tätt, se till så att gasvajjern löper lätt, kolla efter sprickor i insugen/packboxar/packningar mm :)
 

larsson92

Medlem
2 mar 2011
30
0
1
kolla reedsen också när du ändå håller på med insugsgummin så att inte dom är skadade ^^